szerda, április 29, 2009

A tökéletes függöség

Feltúrbozott dupla csokis keksz (Segítsüti)

Totálisan édesség függö vagyok. De erröl már többször is tettem említést. Így nem volt kérdés, hogy elöbb-utóbb kipróbálásra kerül a konyhámban Mézesmadzag Segítsütije. Ez aztán az élvezetek halmozása. Finom keksz, rengeteg csokival, mandulával. Én pedig még - ha lúd, legyen kövér! alapon - felturbóztam egy kis marcipánnal is. Mit mondjak? Nagyot durrant nálunk. Azt nem mondom, hogy azonnal elfogyott, mert dupla adagot sütöttem, Chef Viki tanácsára. (a receptet Viki utólagos engedelmével egy ici-pici változtatással az Ö oldaláról másoltam be). Valamennyi került a kekszes dobozba is, de szerintem ezek sem fogják a ma estét megérni. Bárki találta is ki ezt a nasit, nagyon okos emberke volt! Köszönet érte!



  • 7 dkg puha margarin
  • 6 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 18 dkg liszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 2 ek. kakaópor
  • egy csipet só
  • 2 ek. víz
  • 15 dkg jó minőségű étcsokoládé (min. 50%)
  • 5 dkg mandula
  • 5 dkg marcipánmassza
  • 2 e.k. tej
  • kristálycukor a forgatáshoz

Az egész mandulát meghámozzuk. Lefedhető jénaiba szórjuk, ráöntünk 4 ek. vizet, befedjük, 2 percig a legnagyobb fokozaton felmelegítjük, s további 5 percig lefedve hagyjuk a gőzben. A vizet leöntve simán kipattinthatók a mandulaszemek a héjából! Pikk-pakk!

A margarint és a cukrot robotgéppel habosra keverjük. Hozzáadjuk a tojást, alaposan elkeverjük. Összekeverjük a lisztet, a sütőport, a kakaót és a sót, majd a cukros-margarinos-tojásos keverékbe szórjuk, a vízzel lazítjuk. Ragadós, sűrű masszát kapunk, nekem az összes lisztes keverék hozzáadása után át kellett váltanom fakanálra!
A csokoládét és a mandulát késes robottal felaprítottam és a masszához adtam. A mélyhütöböl elökaptam a marcipánt és belereszeltem a masszába, majd 2 e.k. tejet is adtam hozzá. Lapos tányérra kevés kristálycukrot szórunk. A tésztából diónál nagyobb adagokat gombócot formálunk, majd a kristálycukorba forgatjuk (egy mintás aljú pohárral ellapogattam a golyókat)
Egy tepsit sütőpapírral kibélelünk, a kekszeket sorban belepakoljuk. 180 fokra előmelegített sütőben 13 percig sütjük. A kész kekszeket rácsra szedjük, és hagyjuk teljesen kihűlni. Jól záródó dobozban sokáig eláll. Ez egyáltalán nem biztos!!!!



5 Comments:

Chef Viki said...

Ugye, hogy milyen isteni finom? Maga a bűnös elkárhozás :-))

Elállóságról még nem kaptam hitelt érdemlő információt :-DD

trinity said...

Jajj de nagyon szépséges!!!Jut nekem, vagy ugorjak neki holnap???:)))

Off: másfél kg spárga jött velem haza: fehér és zöld vegyesen:))))
Először a fehér, aztán a gyönyörű zöld akciós volt-nem volt szívem otthagyni!
Spárga lesz spárgával:)

Valéria said...

Ancsikám!
Ezt nekem még nézni is bűn, a mostani kúrám mellett, de nagyon elnyámmognék belőle egy pár szemet!!-:)
Nem tudsz véletlenül olyan receptet, ami finom, gyorsan elkészül, cukor, fehér liszt, hús nincs benne, na meg tejtermék se? Valószínűleg ki kéne mennem a rétre legelni, pusssz.

Ancsika said...

Viki! képzeld, még van 2-3 szem a doboz alján! :)))
Így, ha Trinity jön, kaphat még belöle. De nagyon igyekezz!!!! :)
Valcsi! Hallottál már a fényevökröl??????? :))))

Valéria said...

Miazafényevő,jól vagy? Mert én nem annyira, különösen, ha a konyhás blogodat nézegetem és közben átmentem legelésző tehénbe....pussz