szerda, június 17, 2009

Eperfagyi balsamicóval

"Borzasztó" családom van!!! :) Na, jó, nem borzasztóak, de nem erényük a türelem. Amikor elkezdtem a fagyit csinálni, már apraja-nagyja körülöttem sertepeltélt, hogy mikor lesz már kész!? Pedig akkor még csak az alapot föztem. Kb. 10 percenként kérdezgettek, hogy készen van már?? Komolyan úgy éreztem magam, mint Shrek a Szamárral. Lényeg az, hogy végre betettem a gépbe, de nem tudták kivárni, hogy teljesen megfagyjon. Azt vettem észre, hogy a fagyigép nyílásán nyúlkálnak be és dézsmálják a félig kész fagyit. Mondjuk akkor már rögtön tudtam, hogy teljes siker lesz ez a fagyi is. A végén testületileg összefogtak és rávettek, hogy szinte félig fagyott állapotban azonnal szervírozzam nekik, mert ök bizony már nem várnak tovább egy percet sem. Pedig kb. 10 perc hiányzott a teljes fagyásig. Ez látszik a képeken is, hogy "kissé" folyós még a balzsamos eperfagyi. A lényeg pedig az, hogy mind elfogyott!



3 tojás sárgája

150 g cukor
500 ml tejszín
4 t.k. Balsamico krém
700 g eper

A tojás sárgákat a cukorral habosra kevertem, hozzáöntöttem a tejszínt, majd vízgöz fölött, folyamatos keverés mellett sürüre föztem. Félretettem és teljesen kihütöttem. Közben az epret megmostam és pürésítettem. Hozzáadtam a balzsamkrémet, majd a teljesen kihült alaphoz kevertem és a fagyigépbe tettem.


8 Comments:

Kata said...

Hoppá! Ez sem semmi...na megtartjuk málnára a receptet:)

Chef Viki said...

Nem tudom, elhallik odáig a nyelésem zaja? :-DD

Limara said...

Kár, hogy elfogyott! Én is kértem volna... :)))

Méhn Niki said...

Igen most én is a málnára várok! :)
Holnap megyek szedni anyuékhoz. hihih :)
ennék most egy ilyen fagyit... uu de nagyon!

erős ildikó said...

Ez nagyon ötletes, tetszik a gazdag íz (érzem!)
S még mindig eper, de jó!

Garffyka said...

Ancsika, mehetek? Legalább a tálkákat kinyalogatni :D

trinity said...

Inspirálsz:)))Bár eper már nem lesz, de holnap nekiállok!
Azért, mert nekem nem jutott:))))

Wise Lady said...

Mian, mi takar a balzsamkrém kifejezés pontosan? Nem ismerem, csak balzsamecetet használok, ilyet nem.