péntek, február 27, 2009

Mazsolás csigák

Van nekem egy német nyelvü, Sütemények és torták c. jó kis szakácskönyvem. Ebben találtam ezt a receptet. Még álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen finom dolog fog belöle kisülni. Valószinü a túrótól olyan állagú lett a kisült tészta, mintha leveles tészta lenne. Kísértetiesen hasonlít a pékségekben kapható csigákhoz. Legközelebb ki fogom próbálni kakaóval és túró töltelékkel is. Mindenkinek melegen ajánlom!



250 g túró
300 g hideg vaj
1 csipet só
1 cs. vaniliás cukor
250 liszt
1 t.k. sütöpor
125 g mazsola
50 g darált mogyoró
1 t.k. fahéj
50 g cukor
150 g porcukor
pár kanál citromlé




250 g hideg vajat apró forgácsokra vágtam, hozzáadtam a túrót, a lisztet, a sót, vaniliás cukrot és a sütöport. A robotgép dagasztó karjával összekaszaboltam kicsit, majd lisztezett kézzel az egészet sima tésztává gyúrtam. Folpackba csomagoltam és betettem a hütöbe, 1 órát pihenni.
Lisztezett deszkán 40x60 cm-re nyújtottam. A maradék vajat a mikróban folyósra olvasztottam, kicsit hülni hagytam, majd lekentem vele a tésztát. A mazsolát forróvízzel átmostam, majd jól lecsepegtettem, majd összekevertem a a mogyoróval, az 50 g cukorral, fahéjjal. Egyenletesen elosztottam a tészta tetején. A tésztát a rövidebb oldalánál szorosan feltekertem és egy éles késsel, amit folyamatosan vizeztem és 20 db-ra vágtam. Sütöpapírral bélelt sütölemezre fektettem és elömelegített sütöben (180-200°) 25-30 perc alatt arany barnára sütöttem.
A porcukrot elkevertem a citromlével és még melegen megkentem a csigákat.











3 Comments:

trinity said...

Mian, épp most megyek bevásárolni..Nagyon éhes lettem!Ezt nekem muszáj lesz megsütnöm!!!Majd visszajelzek ezügyben is!

Limara said...

Hmm, de jól néznek ki!:))

linbori said...

Én ma kókuszos csigát sütök :)