csütörtök, május 07, 2009

Dagasztás nélküli kenyér

Ilyen kenyeret még nem próbáltam. Tegnap bukkantam rá, teljesen véletlenül a Mindmegette oldalon. Kevés idöm volt, viszont kenyér nem volt itthon, így remek alkalom kínálkozott, hogy gyorsan összedobjam ezt a kenyeret. Tényleg annyira egyszerü és gyors, ahogyan a receptben írva vagyon. Legközelebb, ha sütöm -mert biztos fogom! - valamilyen magasabb edényben fogom sütni, mert most kicsit laposka lett; nem tudott tovább növekedni, mert a kis jénaim határokat szabott neki. Nagyon finom, ropogós héjú kenyér, belül lukacsos, laza szerkezetü. Adta magát egy nagyon finom uzsonnához, lágyan krémes francia sajtot majszoltunk hozzá. Ez elég is volt, hogy a mennyben érezzük magunkat.





75 dkg liszt
1 e.k. szárított élesztö
1 e.k. só
4 dl meleg víz
2 dl tej
1 e.k. méz


A lisztet, a sót és az élesztöt elkevertem egy nagyobb tálban. Párszor a kezemmel "meglevegöztettem". Közepébe egy mélyedést készítettem, ebbe öntöttem a meglangyosított tejet, a vizet és a mézet. Pillanatok alatt összegyúrtam gombóccá. Kellett még plusz lisztet hozzáadnom, mert elég légy lett az elöírt mennyiséggel a tészta. 1,5 órát langyos helyen kelesztettem. Lisztezett deszkára borítottam, átgyúrtam, majd hajtogattam: alulról felfelé, majd fordítva, utána jobbról balra és fordítva. Jénaiba tettem, letakartam és további fél órácskát hagytam még pihengélni. Közben a sütöt elömelegítettem, 250° ra. Letakartam a jénait és 20 percig sütöttem a kenyeret, majd levettem a tetöt és még 25 percig benn hagytam a sütöben. Igazán nagyon finom, megéri a kipróbálást.


7 Comments:

trinity said...

Nem látszik ez laposnak, Ancsi!!!
Még én se próbáltam......De bíztató:)))

Garffyka said...

Ez kell nekem! Most, hogy kb 200 km távolságra vagyunk a kenyérsütő keverőlapátja meg én.
Ahogy Trinity írta, hol lapos ez a kenyér? Nagyon szép :-)

Mamma said...

Ancsika, két éve hatalmas sikere volt a blogokban a dagasztás nélküli kenyérnek. Rengeteg posztot találsz róla, érdemes olvasgatni.

Amúgy pedig Neked mi a lapos??:) Mert ez nem az!:)) Nagyon klassz kenyér!

Limara said...

Szerintem szép lett a kenyered! Igen, tényleg érdemes utánanézni, sokan sütötték már, én is kipróbáltam, de nekem nem jött be... :))

Chef Viki said...

Egyszer sem mertem nekirugaszkodni!Szépséges szép lett!

Milyen lenne, ha nem lenne lapos? :-))

Ancsika said...

Nem úgy lapos, mert azért egy kicsit magas :) csak magasabb lett volna, ha a jénai teteje hagyta volna terjeszkedni. És tényleg nagyon fini

alchri said...

Szerintem sem lapos, gyönyörüüüü!