vasárnap, július 20, 2008

Isteni krumplis pogácsa


/Maszatkonyha oldaláról/

50 dkg fött áttört krumpli
70 dkg liszt
1 dl tej
2-3 e.kanál tejföl
5 dkg élesztö
1 kanál cukor
2-3 k.kanál só
25+5 dkg margarin
2 tojás
reszelt sajt

(annyiban tértem el az eredeti recepttöl, hogy 1,5 dl tej helyett csak 1 dl tettem a tésztába, helyette tettem 2-3 kanál tejfölt. Így sokkal "puffosabb" lett a tészta!
Ehhez a mennyiséghez 2 csomag szárított élesztöt tettem, szemben az 5 dkg-nyi friss élesztövel)

A hozzávalókat jól kidolgoztam a robotgéppel, majd kelesztö tálba téve kb. 45 percig kelesztettem.
2 cm vastagra nyújtottam és megkentem az 5 dkg olvasztott margarinnal. Összehajtogattam (4rét) és letakarva 15 percig pihentettem, majd újra nyújtottam, hajtogattam és megint 15 perc pihi következett.
Ezután csak kinyújtani, késsel berácsozni a tetejét, szaggatni, tojással lekenni és sajttal megszórva a forró sütöbe tolni.
Én légkeveréses sütöben 180°-on kezdtem sütni, majd 5 perc után visszavettem 150-160°ra a höt és kb. 15 perc alatt kész lettek az illatos, habkönnyü pogik.
Nem sok maradt másnapra, de a maradék sem lett szivacsos, hanem nagyon finom puha, élvezhetö volt! Biztos befutó lett nálunk!

2 Comments:

Unknown said...

Hello! Elkészítettem, én tejföl helyett natúr joghurtot tettem bele (csak az volt itthon), de így is Isteni. Köszi a receptet.

vimizo said...

Holnap megsütöm:)