hétfő, augusztus 25, 2008

Juhtúrós pogi

Megmagyarázhatatlan, hatalmas vonzalmam van a juhtúró iránt. Egyszerüen imádom!
Csak úgy kenyérrel, zöldpaprikával; de mindenféle étel szívesen eszem, amiben elöfordul ez a számomra mennyei csemege.
Sajnos csak ritkán jutok hozzá (amikor haza megyünk), de akkor betankolok belöle rendesen.
Így most tudtam fini pogácsát sütni belöle:




50 dkg liszt
3 dkg élesztö
25 dkg margarin
25 dkg juhtúró
2 tojás sárgája
2 dl tejföl
1 csapott e.kanál só
1/2 dl tej
a kenéshez tojás sárgája


A margarint és juhtúrót a sóval elkevert liszttel összemorzsoltam. Közben a langyos tejben felfutattam az élesztöt, majd az összes további hozzávalóval begyúrtam a pogácsa tésztát.
Langyos helyen jó óra hosszat pihentettem, majd lisztezett deszkán 1,5 cm vastagra nyújtottam, kiszaggattam és elömelegített sütöben pirosra sütöttem.
Kb. 80-90 db lesz belöle, ha csak falatnyi pogikat szaggatunk. Még másnap is nagyon finom.




0 Comments: