vasárnap, szeptember 21, 2008

Csodás csirke - Ildike receptje alapján

Ildike receptes oldalát mindíg is egy kincses bányának tartottam. Bármikor is tévedek hozzá, mindíg találok valami kedvemre valót. Így volt ez tegnap is.
Bár már elöre elterveztem, hogy a család egyik kedvencét fogom vasárnap az asztalra tenni (tejszínes-sajtos csirkét), de amikor erre a receptre leltem nyomban változtattam a terven. Hamar elkészíthetö, ennek is csirke az alapja, akkor miért is ne próbálnánk ki!?
Kisebb változásokat eszközöltem, de gondolom nem vált az étek kárára. Nekünk nagyon ízlett.


4 db csirkemell filé
8-10 dkg liszt
1 teáskanál pirospaprika
1 " majoranna
1 " só
1 kávéskanál örölt bors
2-3 gerezd fokhagyma
1-2 vöröshagyma
2 pohár tejföl
1 pohár tejszín
6-8 kanál olivaolaj
20-30 dkg reszelt sajt

A csirkemellet nem túl vékony szeletekre vágtam és besóztam. A lisztben elkevertem a füszereket és a zúzott fokhagymát, majd a szeletekéket egyenként beleforgattam és alaposan kivajazott tepsibe szorosan egymás mellé sorakoztattam a darabokat.
A maradék lisztet pedig rászórtam. Nagyon vékony, karikára vágtam a hagymát, ez jött a tetejére, majd rálocsoltam egy doboz tejszínt és megszórtam kb. 15-20 dkg reszelt sajttal. A teföllel elkevertem az olajat és leöntöttem vele a csirkét. Alufóliával letakarta és elömelegíetett sütöben 1 órán át sütöttem. Ekkor levettem a fóliát, megszórtam még egy kevéske sajttal és pirosra sütöttem.

2 Comments:

Max said...

Itt voltam, nézelődtem, de még jövök igérem:-)
Amit láttam nagyon tetszett, írtam is egy ajánlót a gasztro.blog.hu -ra, hogy vegyenek fel a blogrollra.

linbori said...

Ez nálunk is nagy kedvenc...