vasárnap, szeptember 14, 2008

Zebra torta

Fantasztikus!!!!!!
Nagy szerencsémre rátaláltam Macikonyha oldalára és ott több remek recept mellett rám várt a Zebra torta receptje. Azon nyomban, a vasárnap délutáni punnyadás helyett nekiláttam és mondhatom jó választás volt. A család úgy vetette rá magát, mintha még sosem ettek volna süteményt. Na én sem képeztem kivételt! :)
Azt már biztosan tudom, hogy a következö csínytevésem ugyanezen oldalról a Túrós zebra torta lesz, mert erösen izgatja a fantáziámat.
Aztán majd jönnek sorra a többiek, mert bizton állítom, csak tanulni lehet a Macikonyhában.





5 tojás sárgája
250 g porcukor
1 cs. vaniliás cukor
125 ml langyos víz
250 ml étolaj
375 g liszt
1 cs. sütöpor
5 tojás fehérje
2 e.kanál kakaópor

A tojás sárgákat a vaniliás cukorral és a porcukorral habosra keverni, majd az átszitált, sütöporral kevert lisztet kanalanként hozzáadni. Végül a felvert tojáshabot beleforgatni. Kettéoszatni a tésztát és az egyik felébe belekeverni a kakaóport.
26 cm átméröjü tortaformát kibélelni sütöpapírral, majd elöször a világos tésztából 2 kanálnyit a forma közepére toccsantani, majd a barna tésztából a fehér közepére. Így folytatni váltakozva a kétféle tésztát, ügyelve arra, hogy mindíg az elözö tészta tetejére kerüljön a másik színü. Így lesz szép csíkos a tészta.
Elömelegíetett sütöben 170-180°-on kb. 45-50 percig sütöttem.

2 Comments:

blogkepek said...

Imádom Maci blogját! Ez az egyik kedvencünk Tőle!
http://vimizokonyha.blogspot.com/2008/01/manduls-mogyors-dis-marcipnos-lekvros.html

vimizo said...

vimizo voltam :)))