szombat, szeptember 27, 2008

Kincsesbánya

/Ildike oldaláról/


Vannak oldalak, ahová szinte napi rendszereséggel látogatok és sosem hiába. Jó pap holtig tanul; ez alól én sem vagyok kivétel.
Most újra egy csuda jó süti receptre bukkantam; természetesen Ildikénél. Már elsö olvasatra megfogott és alig vártam, hogy hétvége legyen, hogy kipróbálhassam.
Ez a mennyei finomság iziben beírta magát a nagy családi kedvencek közé, mert valami fantasztikus ízvilágával elvarázsolt kicsit s nagyot egyaránt. Már azt is kigondoltam, hogy nyugodtan kinevezhetem majd tortának is; nem kell egyebet tennem, csak kerek piskóta lapot fogok sütni és azzal dolgozom tovább, a leírtak szerint s bárhol helyt fog állni.
Mindenkinek ajánlom kipróbálásra! Nem fogjátok megbánni!



6 tojásból piskóta
baracklekvár
1 cs. babapiskóta
4 adag kávé
0,5 dl rum /vagy aroma
Krém:
3 tojás sárgája
3 e.kanál liszt
0,5 l tej
1 cs. vaniliás cukor
25 dkg margarin
20 dkg porcukor

4 dl tejszín
2 cs. habfixálópor
étcsokoládé

A szokásos módon 6 tojásból piskótát sütni. Teljesen kihüteni, majd a tetejét megkenni baracklekvárral.
A fözött kávéba beleönteni a rumot és a babapiskótákat gyors mozdulattal beleforgatni, majd kirakni velük a tészta tetejét.
A tojás sárgákat a liszttel, a vaniliával és a tejjel folyamatos kevergetés mellett sürü krémmé fözni, majd teljesen kihüteni. (érdemes hütés közben is néha-néha megkeverni, hogy ne legyen csomós!) Közben a lágy margarint a porcukorral habosra keverni, majd a kihült krémet is hozzákeverni és a babapiskóták tetejére simítani.
A jól lehütött tejszínt a habfixálóval nagyon kemény habbá verni és ezt a krémre kenni, majd reszelt étcsokoládéval borítani a tetejét. Mindenképp hütöbe tenni és hidegen tálalni.

2 Comments:

Ildike said...

Szia Mian!!!Örülök hogy ízlett a "kincsesbánya "Bocsi hogy eddig nem jelentkeztem de ét napig nem volt net.Most már sűrűbben itt leszek! puszillak!!!

emese said...

mar sutem meg es finom