hétfő, szeptember 21, 2009

Almatorta kókuszos Pavlova tetövel

Ez a sütemény újból telitalálat. Szégyen ide-szégyen oda, 4 tagú családunk fél óra alatt az utolsó morzsáig eltakarította. Egyszerüen nem lehetett abbahagyni az elsö szelet után. Elkészíteni sem tart sokáig és a bekerülési költsége is alacsony. (az otthoni tojás árakat nem ismerem!) Az egyetlen kritika az volt, hogy miért ilyen keveset sütöttem!? Egy biztos: gyakori vendég lesz az asztalunkon. Próbáljátok ki és írjátok meg, ha ízlett!



3-4 szem közepes alma

3 e.k. citromlé
2 e.k + 100g + 175 g cukor
5 tojás
3 tojásfehérje
125 g puha vaj
1 cs. vaniliás cukor
csipet só
175 g liszt
2 t.k. sütöpor
3 e.k. rum
100 g + 1 e.k. kókusz reszelék
porcukor a szóráshoz


Egy 26 cm-es tortaformát kivajaztam, kiliszteztem. Az almákat meghámoztam, magházukat kiszedtem és apró kockákra vágtam, majd meglocsoltam a citromlével és 2 e.k. cukorral összekevertem. 3 tojást különválasztottam, a fehérjét betettem a hütöbe. A vajat, 100 g cukrot, a vaniliás cukrot és egy csipetnyi sót krémesre kevertem. A 2 egész tojást és a 3 tojás sárgáját egyenként hozzákevertem a vajas krémhez. A sütöporral elkevert lisztet, váltakozva a rummal a masszához kevertem, majd belesimítottam az elökészített formába. A félretett almakockákat elrendeztem a tetején és gyengén megnyomkodtam. Elömelegíett sütöben (150° légkeveréses) 30 percig sütöttem. Kivettem a hütöböl a tojás fehérjéket (a recept csak 3-at ír elö, viszont én ezt kevésnek találtam, így elökaptam a mélyhütöböl további 3 lefagyasztott fehérjét) és egy pici sóval kemény habot vertem. 175 g cukrot további keverés mellett beledolgoztam a habba. Végül fakanállal belekevrtem az elöre, száraz serpenyöben rózsaszínre pirított kókuszt. Kivettem a sütöböl a tésztát és a kókuszos tojáshabot a tetejére halmoztam, majd megszórtam 1 e.k. kókusz reszelékkel. Ugyanazzal a höfokkal további 10 percre visszatoltam a sütöbe. Teljesen hagytam kihülni, majd porcukorral megszórtam a tetejét, úgy tálaltam.


12 Comments:

Aniko said...

Nagyon gusztàn nèz ki, ki fogom pròbàlni!!

Garffyka said...

Hmmmm, csábító és fenséges :-) Kár, hogy a habot és a kókuszt egyedül én szeretem otthon ... lehet, egyszer megsütöm, csak magamnak :D

Limara said...

Csodás! :)) Mindenképpen kipróbálom! :)

Edit (Esc) said...

A vege az lesz, hogy tiltolistara teszem a blogodat! Nem tudom a lepest tartani veled. Hogy tudsz ennyi finomat osszesutni?????

Chef Viki said...

Csatlakozom Edithez :-)) Labdaként gurulnék oda-vissza :-))

Gyönyörű!

trinity said...

Egy ilyen sütiért beáldozok + 1 óra mozgást:)) Megéri garantáltan, ahogy látom!!!

mariam said...

Ancsika, ezt ki kell próbálni! :-)

Gizi said...

Nagyon csábító!!! Most kicsit nem akartam sütni, de muszáj lesz.

A palacsinta sütőt tavaly vettem a CORA-ba. Nekem nagyon bevált.

vnjudit said...

Mianka ezt ki kell próbáljam :)

Kata said...

Most rögtön - így éjfélkor - kinyomtatom ezt és a következőt is. Nagy sütések várhatók az uborkahegyen túl...

Judit said...

Nos én ma délután a brassói után megsütöttem ! Nem bírtam kivárni míg kihűl, két szeletet rögtön lemeóztam. :) Vagy korán vágtam fel vagy az új almának tulajdonítható hogy egy kis levet eresztett. Ez persze nem von le az élvezeti értékéből, ráadásul szép is. Minden együtt van benne amit szeretek. Szóval háziasszonyok csapjatok bele ! :)

duende said...

Ez telitalálat - valamikor megsütöm! Fantasztikus, nagyon tetszik. :)