kedd, szeptember 22, 2009

Cointreau-csoki torta

Ezt a tortát vasárnap a kényszer szülte. Az történt, hogy az elözö nap sütött almás-habos az utolsó morzsáig elfogyott és a család nem tud meglenni vasárnap délután sütemény nélkül. Gyorsan ki kellett valamit találni, hogy a kávés csészék mellé jusson valami a süteményes tányérra is. Kaptam, fogtam magam és hamarjában ez a torta sikerült. (a Cointreau kihagyható, de nem érdemes mellözni, mert nagyon finom lesz töle a csokikrém. Esteleg más, aromásabb likörrel is helyettesíthetö)



100 g étcsokoládé
50 g vaj
4 tojás
csipet só
100 g + 3 e.k. cukor
125 g liszt
25 g étkezési keményítö
2 t.k. sütöpor
4 csapott e.k. kakaópor
2 cs. habfixáló
800 g tejszín
4 e.k. narancslikör - esetleg narancslé


Egy 26 cm-es tortaformába sütöpapírt vágtam és kibéleltem vele a formát. A csokoládét lereszeltem, a vajat gyenge tüzön felolvasztottam. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéket 4 e.k. hidegvízzel és egy csipetnyi sóval kemény habbá vertem, közben beleszitáltam 100 g cukrot is. A tojás sárgákat egyenként belekevertem. Egy külön tálban összekevertem a lisztet, a sütöport és az étkezési keményítöt, majd beleszitáltam a habba és összeforgattam. Végül a folyékony vajat és a reszelt csokoládét is hozzákevertem, úgy, hogy a hab levegös maradjon. A masszát a formába simítottam és elömelegített sütöben (150° légkeveréses) kb. 25 percig sütöttem. Sütörácsra tettem és hagytam teljesen kihülni. A kakaóport, a habfixálót és 3 e.k. cikrot összekevertem. A tejszínt kemény habbá vertem és beleszitáltam a kakós keveréket és 2 e.k. narancslikört. Összeforgattam. Az idöközben kihült tortát kettévágtam, majd az alsó lapot 2 e.k. likörrel meglocsoltam. A krém 1/4-ét rákentem és rátettem a 2. lapot. A maradék krém több mint felét elosztottam és elkentem a torta tetején és oldalán. A megmaradt krémet habzsákba kanalaztam és és a csillagcsövel nagy díszeket nyomtam a tetejére. 1 órára a hütöbe tettem. Tálalás elött megszórtam kakaóporral és narancshéjjal díszítettem. Meglepetésként mindenki kapott mellé még egy szem belga pralinét is.

8 Comments:

Méhn Niki said...

Nagyon gusztára sikeredett! :)
Nem csodálom, hogy nálatok minden elfogy sec perc alatt... :D

Chef Viki said...

Itt halok szörnyet! Szadi!!!

Úgy látom, hogy ez olyan pont nekem való süti :-))) Csoki, csoki, csoki!

Limara said...

Ez már tényleg merénylet! :)

Kata said...

Ancsika, én teljesen kész vagyok; nálunk uborkahegyek vannak, nálad meg sütihegyek. Nem ér...:)

Garffyka said...

Ha viszek belga pralinét, kaphatok egy szeletke tortát? :D

trinity said...

Soha ennél rosszabbat ne szüljön a kényszer:))

erős ildikó said...

Jó ez a vasárnapi "kényszer"!!

Ancsika said...

Muszáj elhinnetek, hogy senkit sem akarok szadizni! :)))
És igen! Bárki erre téved, szívesen vendégüllátom egy sütire! IS!!!! :)))