szombat, szeptember 05, 2009

Szilvás - diós sütemény

Rengeteg a szilva. Jók és kevésbé jók. Speciel a mi fánk is tele van, viszont szinte mindegyik kukacos. Kár érte, mert nagyon finom, édes szilva. Amit meg kapni lehet, hát.... savanyú. De sütibe finom, mert úgyis cukrozom. Most diós süteménnyel lépett fúzióra és nagyon bejött. Ilyet még sosem sütöttem, gondoltam kipróbálom, mi baj szármauhat belöle. Az eredmény nagyon jó lett, mert az utolsó morzsáig elfogyott. Szívböl ajánlom kipróbálásra, aki még süti a szilvás sütiket és szereti a hagyományos ízeket.





100 g dió
400 g szilva
200 g puha vaj v. margarin
170 g cukor
1 cs. vaniliás cukor
3 tojás
250 g liszt
1 cs. sütöpor
3 e.k. tej
fahéj


A megtisztított diót egy száraz serpenyöben (zsíradék nélkül!) megpirítottam. A 2/3-át éles késsel durvára aprítottam, a többit félretettem a díszítéshez. A szilvát megmostam, feleztem és a magját kiszedtem. A vajat, a cukrot és a vaniliás cukrot habosra kevertem a robottal. Egyenként hozzákevertem a tojásokat, majd a sütöporos lisztet és a vágott diót. A tésztát a tejjel lazítottam. Egy 26 cm-es tortaformát kivajaztam, kiliszteztem, majd belesimítottam a tésztát. Tetejére raktam a fél szilvákat és fahéjas cukorral böven megszórtam. Elömelegített sütöben (légkeveréses: 175°) 40-45 perc alatt megsütöttem. Rácson hagytam kihülni. Eltávolítottam a torta karikát, kiraktam a tetejét a félretett dióval és megszórtam porcukorral. Tejszínhabot adtam hozzá.


7 Comments:

Limara said...

Nagyon jól néz ki! Küldhetnél egy szeletet, különben nekem kell megsütnöm! :))

szepyke said...

Hu, a tésztája szuper lehet, a szilvát nem szeretem, de meggyel biztosan megenném!:DDD

Névtelen said...

jaj, én naggyon szeretm a szilvás süteményeket - nekem is küldhetnél, ha még maradt belöle egy szelet. ha nem, majd nekem kell még megsütnöm:-)

trinity said...

A szilva és a dió együtt persze, nagyon finom...de megint, ahogy kinéz-az valami csodás!!!!

trinity said...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
trinity said...

Bocs, véletlenül 2x ment el....Azért töröltem.

Renata Kalman said...

Szia!
Szilvázok én is, habár recept még nem igen került fel belőle...