péntek, szeptember 11, 2009

Medaillon hagymás,gombás, tejszínes szószban

A mai ebédhez adva volt egy gyönyörü szüzpecsenye. Csak még azt nem döntöttem el, hogy mit is kezdjek vele. Valami különlegesre vágytam, de mindenképp olyan ételre gondoltam, ami hamar elkészül. Idöm nem volt a neten keresgélni, a meglévö receptekre pedig most nem volt gusztusom. Improvizáltam és a premier nagyon jól sikerült. A lényeg az, hogy pillanatok alatt kész lett és nagyon-nagyon finom volt.




1 nagyobb szüzpecsenye
3-4 e.k. olaj
2 nagy fej vöröshagyma
só, bors
15 dkg gomba
3 e.k. sürü tejföl
2 dl tejszín
1 e.k. étkezési keményítö
1/4 l zöldségleves
vágott petrezselyem


A húst vastag szeletekre (medaillon) vágtam, kicsit megklopfoltam, sóztam és borsoztam. Az olajat egy nagyobb serpenyöben felhevítettem és a hús mindkét oldalát 2-3 perc alatt rózsaszínre sütöttem, majd egy tüzálló tálba sorakoztattam. A 2 öklömnyi nagyságú hagymát elöször félbe, majd vékony szeletekre vágtam és a visszamaradt zsíradékon elkezdtem pirítani. Közben a megtisztított, és nem túl vékonyra szeletelt gombát is hozzáadtam. Sóztam, borsoztam.
A tejfölt és a tejszínt egy púpozott evökanlányi étkezési keményítövel csomómentesre kevertem és felöntöttem vele a hagymás ragut. Rögtön kezdett besürüsödni, így szükség volt 1/4 l-nyi zöldséglevsre is. Pár pillanatig hagytam, hogy a szósz rotyogjon, majd az egészet a húsra öntöttem. Elömelegített sütöben kb. 20 percig sütöttem; míg szép piros lett a teteje. Galuskával és frissen vágott petrezselyemmel tálaltam.

7 Comments:

trinity said...

Megyek vacsorázni:))) Imádom a szűzpecsenyét!!!

Süti Bazár said...

Nekem is nagy kedvencem! Gyönyörűséges lett! :-))

Aniko said...

Gratutàlok a blogodhoz,nagyon jò,ha nem vagy ellene linkelem a blogodat.
Szia
Aniko
http://paprikapaprikahu.blogspot.com/

Limara said...

Csukott szemmel (olyan guszta a kép, hogy megéheztem) játékra hívlak! :))

szepyke said...

Én is megyek, de én most ebédre, mert tegnap lekéstem a vacsorát...:D
Gyönyörű a kép, mint mindig!

Gizi said...

Nagyon guszta, és biztosan nagyon finom is volt!! Meg is éheztem itt nézelődés közben.

murok marci said...

már biztos nem maradt egy kistányérnyi sem, pedig még annyi miatt is elmenék vacsorázni hozzád;-)