csütörtök, szeptember 03, 2009

Uborkás kelkáposzta -saláta

Kínaikelböl már nagyon sokszor készítettem salátát, azt nagyon szeretem. Viszont a normál kelkáposztából eleddig eszembe sem jutott salátát csinálni, ami nagyon nagy hiba volt. Való igaz, hogy amikor az ember a kelkáposztára gondol, rögtön a fözelék, -amit mellesleg imádok - vagy a rakott kel ugrik be. Köztudott, hogy igen magas a C-vitamin tartalma, ami ugye fözés közben bizony nagyon sokat veszít az erejéböl. Viszont nyersen megörzi nekünk a kincseit. A TV Paprikán volt egy pár perces müsor a kelröl, abban láttam, hogy így is lehet salátát készíteni. Gondoltam: egy életem, egy halálom. Mit veszíthetek? És nem, hogy veszítettem, ha nem nyertem, mert nagyon finom, ezentúl gyakori vendég lesz az asztalunkon.




kelkáposzta
uborka
1 cs. petrezselyem
1 citrom
3 e.k. porcukor
olivaolaj
só, bors

A kelkáposztát megmostam, majd nagyon vékony, 1-2 mm-nyi laskára vágtam. Az uborkát megpucoltam, majd keresztben és hosszában is félbevágtam. A magjait egy kiskanállal kikapartam és ujjnyi vastagra vágtam. (ekkor teljesen úgy nézett ki, mint a szárzeller) Összeforgattam a káposztát az uborkával. A petrezselymet apróra vágtam. A citrom kifacsart levében elkevertem a porcukrot, sóztam, borsoztam és beletettem a vágott petrezselymet. Ráöntöttem a zöldségre, alaposan összeforgattam. Folpackkal lefedtem és fél órát a hütöben várakoztattam, mielött asztalra került! Mennyei!

9 Comments:

timus said...

Szerintem is nagyon finom a kelkáp salátában! Én is nemrég próbáltam ki, de gondoltam majd a hideg hónapokban posztolok róla, hogy milyen jól helyettesíti a nyári zöldeket.megelőztél :)

szepyke said...

Fagyi nincs?:D

Wise Lady said...

No ezt még én se próbáltam, de most már ki fogom. Nem is gondolná az ember, hogy jó salátába a kelkáposzta.

trinity said...

Én sem hittem volna-de neked hiszek!!!!!!

murok marci said...

én a kínaikelt is csak idén próbáltam ki elöször, nagyon bejött. tesztelem majd a kelkáposzta salátádat is;-)

Ancsika said...

Timus! akkor Te már tudod! :)

Szepyke! 17 fokban??? Már nincs! :)) De lesz még!

W.Lady,
Trinity,
Noki!
Nem fogtok csalódni! :)

PiperPerabo said...

Ma kipróbálom.
Kíváncsi vagyok, barátkozik-e a pontyszeletekkel?!
Ja!
Oliva kell, nem kell?

erős ildikó said...

Ez nagyon kedvemrevaló, kipróbálom a napokban, köszi!

Gyöngyi said...

Tényleg finom, én is szeretem!