szerda, szeptember 09, 2009

Pezsgö - Mascarpone Charlotte

Egy nagyon kedves barátnöm születésnapjára készítettem, még a hétvégén ezt a finomságot. Nagy tetszést aratott!
Kicsit babrásnak tünik elsö olvasatra, de nem olyan vészes. A végeredmény pedig tényleg megér egy misét. Csak a várakozási idö hosszú, különben 1 óra alatt elkészíthetö.






4 tojás
175 g cukor
1 cs. vaniliás cukor
100 g liszt
25 g étkezési keményítö
1 cs. sütöpor
250 g s.barack lekvár
6 lap zselatin
2 doboz mandarin befött
500 g Mascarpone
200 ml pezsgö
200 g tejszín
1 cs. cukrozatlan tortazselé


Elsö lépésként elkészítettem a piskóta tekercset - még elözö nap. A tojásokat szétválasztottam, majd a fehérjéböl nagyon kemény habot vertem. Hozzáadtam 75 g cukrot és a vaniliás cukrot, közben folyamatosan vertem tovább a habot. A tojássárgákat egyenként szintén folyamatos keverés mellett beledolgoztam a habba. A lisztet, a sütöport és a keményítöt beleszitáltam, majd fakanállal óvatosan beleforgattam. A piskóta masszát egy sütöpapírral bélelt sütölapra simítottam és elömelegített sütöben (175° - légkeveréses) 10-12 perc alatt rózsaszínüre sütöttem. A megsült piskótalapot egy nedves konyharuhára borítottam, óvatosan lehúztam róla a sütöpapírt és az elöre felmelegített lekvárt egyenletesen elosztva rákentem. Szorosan feltekertem, a konyharuha segítségével, majd hagytam teljesen kihülni.
A piskóta tekercs mindkét végét egyenesre vágtam, majd 16 egyforma szeletet vágtam. Egy 26 cm-es kerek tortaforma oldalát egy tálra fektettem. Alulra került 7 db piskóta rolád, az oldalát pedig 9 db-al raktam ki. Beáztattam a zselatin lapokat. A mandarit lecsöpögtettem, de a levét felfogtam és félretettem. A mascarponét 75 g cukorral, a pezsgövel és 100 ml beföttlével kikevertem. A zselatint kinyomkodtam, felmelegítettem, majd a krémböl kivettem 2 kanálnyit és homogénné kevertem, majd hozzáadtam a krémhez és elkevertem. Hütöbe raktam, egészen addig, míg el nem kezdett a krém keményedni. A tejszínt felvertem. A mandarin felét apró kockákra vágtam és belekevertem, hozzádtam a habhoz és a zselésedö krémbe forgattam. Beleöntöttem a torta formába, a tetejét elsimítottam. 2 órára újra a hütöbe tettem. Óvatosan levettem a torta karikát és a maradék mandarit a közepére halmoztam. A tortazselét 25 g cukorral és 1/4 l mandarinlével felmelígettem és egy kanállal fokozatosan a mandarin tetejére csurgattam. 15 percre újra hütöbe tettem, majd citromfüvel díszítettem.

12 Comments:

trinity said...

Ezzel csak egy baj van, Ancsi...:hogy nem nekem készült:)))
Maga a tökély!!!

Limara said...

Amásik baj, hogy az én szülinapom még soká lesz! :)))

Dóri said...

Szia Ancsika!

Nekem már itt van a kertek alatt a névnapom (az is egy apropó vagy nem?), ettől függetlenül gondolom én sem kaphatok belőle, mert már rég elfogyott.

Andi said...

Gyönyörűűűűűűűűű!

Wise Lady said...

Ez igazán különleges.

Mian said...

Bármelyikötöknek szívesen elkészíteném! :) Ki mikor jön??? Írom a naptárba és készülök! :)

Chef Viki said...

Nekem is messze még mindenem, de nekem nem kell különösebb alkalom :-)

Anélkül is partner lennék egy (két) szeletre :-)

miss Muffin said...

ez aztán torta a javából! :O
ha én kapnék egy ilyet a barátnőmtől, nem adnék belőle senkinek! :P
guszta! kár hogy nincs türelmem piskótát sütni... :D

napmátka said...

Nagyon különleges születésnapi torta lett, s nem csak a külseje, az ízek is lenyűgözők! Gratulálok hozzá, nagyon kitettél megint magadért!

szepyke said...

Megint milyen szép fotó. Mian, behalok a képeidtől, komolyan!

Puccos said...

Hallo nyanyuska.Ha még emlékszel rám én lennék az a csaj a Puccoséktól.Bezártam.ha esetleg olvasol még akkor szólj.nagyon hiányzol nekem.Valahogy itt a kajásba én nem tudok úgy megnyilni.

Mian said...

Puccika! remélem visszanézel, mert csak itt tudok neked írni. Mélni nem tudok, mert valamiért nem megy át! Szóval küldj lécci meghívót! :)