szerda, január 16, 2008

GYORS PISKÓTA

Eszembe jutott, hogy a Mian piskótája néven elhíresült receptet mindenképp ide is le kell írnom, mert tudom, hogy nagy népszerüségnek örvendett és sikert sikerre halmozott jó néhány háztartásban! :D:D Igazságszerint ezt úgy hívják, hogy Start piskóta és drága Stuci barátosnémtöl kaptam a receptet már jó régen.


5 evökanál liszt
4 evökanál cukor
3 tojás
2 evökanál olaj
1 evökanál 10%-os ecet
1/2 csomag sütöpor
A tojást a cukorral kikeverni (nem kell géppel!), aztán bele az olajat, ecetet és a sütöporral elkevert lisztet.
Simára keverni és a mikróba tenni FEDÖ NÉLKÜL a legmagasabb fokozatra, kb. 3 percre.
Langyosra hüteni és ízlés szerint tölteni
Kakós változat: 1 evökanál kakaó, de akkor annyival kevesebb liszt
Diós változat: 1 evökanál dió, de akkor annyival kevesebb liszt
TIPP: készítek 3 különbözö ízü lapot (sima, kakaós, diós) - ez 10-12 perc
Rumos tejbe beáztatok mazsolát, majd vanila pudingot, amilyet szerettek; lehet fözés nélküli is.
Összetépkedem a piskótákat, rétegezem a pudinggal és böven szórok mazsit is közé. A tetejére csoki öntet és tejszinhab! Pillanatok alatt kész a somlói :)

3 Comments:

Unknown said...

Szió! Milyen edénybe teszed be a tésztát a mikróba? Köszi a választ. Pussz♥

Ancsika said...

Lehet kapni; /nekem az van/ szilikonos torta formát. De, ha nincs, akkor bármilyen mikróba tehetö edény, tál megteszi!
Pl. egy jénai is

Unknown said...

Kipróbáltam, szuperkönnyű, szuperjó:) Örök hála a receptért. Már nagyon rég sütöttem piskótát, mert nekem a sütőből kivéve mindig összeesett, bármit is csináltam vele, de ez.... gyönyörűűűűű:)♥♥♥♥♥♥