vasárnap, január 13, 2008

MÁRVÁNYOS SÜTI













Ez a sütemény nem hiányozhat egy valamire való német háziasszony receptkönyvéböl. Nagyon szeretem, mert hamar kész, egyáltalán nem bonyolult, több féle képpen variálható (még sosem lett egyforma;mindíg más ízü :D:D) és nagyon kiadós!!!!

5 tojás

2 bögre cukor


1 bögre olaj


4 bögre liszt (esetleg kevés mogyoró v. mandula)


1,5 csomag sütöpor


1,5 bögre tej


(ízlés szerint esteleg rum aroma, zitrom aroma, vanilia aroma, meggy, rumosmeggy, stb)


(az én bögrém kb. olyan 2-2,5 deciliteres!)



1. Elömelegítem a sütöt, 180°-ra.(légkeveréses!) Szétválasztom a tojásokat és elöször a fehérjét egy csipet sóval habbá verem, majd félreteszem. A tojások sárgáját a cukorral a robottal jól összehablatyolom. Ezekután belesorakoztatom az összes többi hozzávalót és újra kézbevéve a robotot ezeket is jól összekeverem. Itt mondom el, hogy én általában nem teszek 4 bögre lisztet, csak 3-at; a 4.-et darált mandulával, vagy mogyoróval helyettesítem. Könnyebb lesz a tésztája! Mindíg teszek bele aromákat, mert ezektöl lesz külenleges ízü a süti. Sok természetes alapú aromát lehet már kapni (remélem otthon is!!!!), tehát ne féljetek töle. Ami épp van otthon. Ma 1 rumot és 2 vajas mandulát tettem bele.

2. Utoljára forgatom bele a tojások keményre vert habját.

3. Ekkor két felé öntöm a tésztát és az egyik felébe kb. 1-1,5 evökanál kakaóport szitálok és jól elkeverem.

4. 2 db hosszúkás sütiformára, vagy özgerinc formára lesz szükségünk. Kivajazom és meghintem liszttel. Beleöntöm a fehérmassza felét elöször az egyikbe, majd a másik felét a másik formába. Tetejére a kakaós massza, szintén felezve. Majd elökapok egy villát és jól összekavargálom a 2 színü tésztát. - ettöl lesz márványos.

Ma az egyikbe nem tettem semmit, a másikba viszont böven szórtam a nyáron eltett rumos meggyböl! (ez lesz a felnötteké!!!!)

Betolom a jó meleg sütöbe és kb. 45 percig sütöm. Elöfordul, hogy nem sül át eléggé (tüpróba!), akkor gyorsan letakarom a tetejét, meg ne égjen és még tovább sütöm pár percig. Remélem ízleni fog és nektek is egyik kedvencetek lesz!










































1 Comment:

Unknown said...

Hello! Tetszik a főzős blogod. Biztos kipróbálom ezt a márványos sütit, nálunk nagyon bejönnek ezek az édességek tej vagy kakaó mellé:)