vasárnap, augusztus 30, 2009

Bakonyi sertésszelet

A Bakonyi sertésszelet is egy örök klasszikus. Annyira kézenfekvö, hogy hajlamos vagyok el is feledkezni róla. Most is azért jutott csak eszembe, mert nagyon kellett törni a fejem, hogy mivel készüljek egy vacsorára. Olyat szerettem volna fözni, amit még nem ettek a német vendégek és tipikusan magyar étel. Így esett a választásom a bakonyira, ami igazolt engem, mert örömmel láttam, hogy szinte az utolsó morzsáig elfogyott. Mindíg jó érzés, ha dícsérik az ember föztjét, no, ebben most sem szenvedtem hiányt.




1 közepes szüzpecsenye
2 vöröshagyma
20-30 dkg gomba
1-2 paradicsom
1-2 zöldpaprika
só, bors, pirospaprika
2-3 dl tejföl
2-3 e.k. liszt
2 dl tejszín


A szüzpecsenyét megmostam, szárazra töröltem. A felesleges hártyát és zsíradékot levagdostam róla, majd 2-3 ujjnyi vastag szeletekre vágtam és kiklopfoltam. Enyhén besóztam és rögtön lisztbe forgattam. Kevés olajon mindkét oldalát pirosra sütöttem. Egy tányérra szedtem és visszamaradt olajon megpirítottam a hagymát. A szeletekre vágott gomba következett, amihez hozzáadtam a felvágott paprikát és paradicsomot. Megszórtam pirosparikával, sóztam és borsoztam. A tejfölben csomómentesen elkevertem a lisztet és hozzáöntöttem a tejszínt is. Amikor a gomba megpárolódott, behabartam a tejföllel. A hússzeleteket visszatettem és további 10-15 percig, fedö alatt együtt pároltam. Ha nagyon sürü lenne, kevés vízzel lehet hígítani.
Galuskával tálatam.

8 Comments:

Chef Viki said...

Fú, imádom! Szívesen lennék nálad vendég :-)

Tipikus magyar étel? Csak vigyázz :-)))

Millie said...

New Yorkban én is ezt főztem magyar kajának. Az illatra még a szomszéd is átjött, és addig el sem ment, amíg jól nem lakott! :-D

trinity said...

Nagyon jól néz ki!!
Nálam ez fotózhatatlan, csak tudnám, miért-nálad gyönyörű....

Wise Lady said...

Csodás! Nagyon jó vendégváró valóban. Nem hiszem, hogy van külföldi gyomor, akinek nem ízlik.

Garffyka said...

Nagyon fincsi!

Ancsika, kérem szépen az MP-s sütid receptjét, ha csak nem családi titok.

Mónika said...

Nálunk is ez volt az ebéd, csak csirkemellből. Tényleg isteni. Jó kis nokedlivel.:))

erős ildikó said...

Istenem, ez nagy kedvenc volt nálunk, Anyu remekül csinálta. Ideje lenne már nekem is készíteni!

Liloocska said...

megfőztem nagy sikere volt :)