vasárnap, augusztus 30, 2009

EB-golyók

A sokat emlegetett MBT-re ezzel az édességgel készültem. Nagyon nagy bajban voltam a találkozó elött, hogy mivel is tudnám meglepni kedves barátaimat -mert iszonyatosan nagy volt a höség; de ez volt a kisebbik baj. A nagyobbik az volt, hogy egy teljesen üres, szinte mindennek híján lévö konyha jutott nekem abban az idöben. A lányok nyugtatgattak, hogy ismerik a hátteret, persze, hogy nem is várják tölem azt, hogy esteleg valamilyen mesebeli, csodás tortát fogok rittyenteni. Még az elutazás elött találtam ezt a receptet, így szépen itthon az összes hozzávalót bepakoltam és vittem magammal. Az elkészítéshez pedig nem volt szükség semmi extra felszerelésre.
Az elnevezése pedig!? Nehéz magyarra fordítani, meg nem is igen próbálkoznék mindenféle hanzatos neveket keresgélni. Így is rengeteget "röhögtünk", mire megszületett az EB golyó elnevezés. Elsöre ránézésre nagyon hajaz a kókusz golyóra, de köze csak annyi van hozzá, hogy kókuszba van forgatva.
Saját fotót, most nem tudtam készíteni, így csak Trinity barátném helyben készült fotóját és az újságból "kifotózott" képet tudom közzétenni.





1 tasak "gyors-rizs"
100 g marcipánmassza
60 g s.baracklekvár
100 g aszalt s.barack
40 g darált mandula
kókusz reszelék






A rizst az elöírás szerint megföztem, majd teljesen kihütöttem. Közben a puha marcipánt habosra kevertem a lekvárral. Az aszalt barackot nagyon apró kockákra vágtam, majd az összes hozzávalót, a kókusz kivételével alaposan összedolgoztam.
Vizes kézzel diónyi golyókat formáztam és apró papírkapszlikba pottyantottam öket. Érdemes fogyasztás elött pár órát hütöben tartani.





15 Comments:

Gesztenye receptjei said...

Mian!

Nem semmi ez az édesség, nagyon tetszik, kicsit szokatlan a rizs benne, de gondolom annál finomabb :-)))
Jó, hogy itt vagy megint!

Scofield said...

tehát akkor a mázgásra főzött rizs így éli tovább az életét?

Ancsika said...

Gesztenye! Köszi! :)

Ancsika said...

Scofield!
Kedves Segéd Úr!!! Nem szégyelli magát??? Így itt hagyni csapot-papot és szó nélkül lelépni???? Aggódtam érted!
Örülök, hogy megkerültél! :)

trinity said...

De még milyen isteni volt...Az a legérdekesebb, hogy senki nem tudta megmondani, hogy rizs van benne..Csak egyszerűen szuper volt!!!

trinity said...

Ejj, Scofield,
itt örülök már, hogy végre megkerültél, de a blogod nem elérhető:((
Ugye, nem zársz ki minket???

trinity said...

Ancsi?
EB golyó:DDDDD Huncut, huncut:DDDD

Ancsika said...

Trinity! Európa Bajnok!!! :) Neeeem????

Chef Viki said...

Ancsikám, hát itt vannak a golyók :-))

Csúnya, aki csúnyára gondol - ez vagyok én :-) Most itt vihogok a gép előtt! Istenem, de jót röhögtünk :-D

me said...

Ahogy Szabikám mondaná Fütyi-fütyi, hehe
Mesi

Méhn Niki said...

hmm, nagyon guszta! :)
de régen jártam erre fele... na meg másfele... látom, van mit bepótolnom! ;) csak úgy csorog a nyálam...

Max said...

Hát mégis felkerültek a ..... golyók. Finom volt nagyon!

Garffyka said...

Ancsi :), köszönöm, hogy feltetted. Tényleg nagyon finomak voltak.

murok marci said...

szeretem a kókuszos dolgokat, majd ki fogom próbálni. föleg, mert mindig sikerül túl sook rizst föznöm;-)

trinity said...

Ancsi,
Európa Bajnok:DDDDDDDDDDDDDDDDD