szombat, november 22, 2008

Fött tojásos linzer

Szívbéli barátosném anyukáját dícséri ez a recept. Amikor majd 20 évvel ezelött elöször kínáltak meg vele és elmondták, hogy miböl készült, még a szám is tátva maradt csodálkozásomban. Valahogy nehezen tudtam elképzelni, hogy egy sütibe miként kerül fött tojás. De annyira ízlett, hogy rögtön el is kértem a receptet és azóta én is nagyon szívesen sütöm, mert igazán különleges és nagyon finom. Föleg így, Advent közeledtével kerül elö mindíg ez a jól bevált linzer recept.
Alapból mindíg dupla adagot sütök, mert pillanatok alatt elfogy.




40-42 dkg liszt
25 dkg margarin
4 fött tojás sárgája
1 nyers tojás
15 dkg porcukor
1 cs. vaniliás cukor
késhegynyi sütöpor


A margarint, a cukrot, a tojást és fött tojás sárgákat habosra keverem, majd beleszitálom a sütöporos lisztet, összegyúrom és 3-4 mm vastagságúra kinyújtom, lisztezett deszkán.
Kiszaggatom és elömelegített sütöben rózsaszínüre sütöm.
Amikor kicsit kihültek 2 db-ot lekvárral összeragasztok és megszórom porcukorral.
(másnapra még puhábbak lesznek)


4 Comments:

szazala said...

Annyira dicséred,hogy muszáj megsütnöm(csak lenne már végre tojásom!)Az apu kedvenc sütijét fotóztad le,tehát minden karácsonykor készül,de ilyen verzióról még nem hallottam!

Ancsika said...

Szazala!
Uccu!! ugorj neki, ha lesz tojásod! :))
Mindenképp számolj be; hogy ízlett!

Latsia said...

Ez gyönyörű szép és biztosan finom is! Asszem megpróbálom!;)

Wise Lady said...

Bizony ez jó régi családi recept lehet nálatok, Zilahy Ágnes szakácskönyvében is van hasonló, porhanyó kis kiflik néven. Amikor olvastam, elhatároztam, hogy ki fogom próbálni, de itt látva mostmár tényleg.