vasárnap, november 02, 2008

Nagymama békebeli birstortája



1 kg birs
30 g friss gyömbér
200 g cukor
1 fahéj rúd
175 g hideg vaj
250 g liszt
85 g örölt mandula
250 g áttört túró
2 tojás sárgája
1 cs. vaniliás pudingpor


A birsalmát meghámoztam, negyedekbe vágtam, magházukat eltávolítottam és ujjnyi vastag szeletekre vágtam. A gyömbért szintén meghámoztam és apró kockákra vágtam, majd 50 g cukorral és a fahéj rúddal, kb. 1 dl víz kíséretében egy lábasba tettem, felföztem, majd gyenge tüzön 15 percig pároltam.
A sütöt elömelegítettem (légkeveréses: 180°) és egy formát kivajaztam.
A vajat apró kockákra vágtam, majd a liszttel, mandulával és 100 g cukorral összemorzsoltam.
Figyelem! nem kell megijedni, mert tényleg csak ú.n. "morzsalék" lesz, nem egybeálló tészta.
A morzsalék 2/3-át a kivajazott formába nyomkodtam úgy, hogy 3 cm-es pereme is legyen.
A birsalmát egy szürön keresztül lecsepegtettem, de a levét felfogtam egy edénykébe. Ezt a levet, a túrót, 50 g cukrot, a 2 tojás sárgáját és pudingport krémesre kevertem és a tésztára simítottam, majd sorba raktam a tetejét a birssel. Rászórtam a maredék morzsát és a sütöbe toltam. Kb. 40 percig sütöttem. Tetejét porcukorral megszórtam.


0 Comments: