szombat, november 08, 2008

Palóc leves

Hetek óta készültek az ízlelöbimbóim erre a finom levesre. Sokáig kellett várnom, míg megtaláltam a kedvemrevaló bárányhúst hozzá. De végre sikerült és ma ebédre ezt tehettem az asztalra. Német férjem még sosem evett ilyet - szerencsére neki is nagyon ízlett. Reményei szerint sürün fog szerepelni az étlapon.
Rajtam nem múlik; ha kapok husit, akkor fözöm rendszeresen, mert én is imádom.




1 kg báránycomb
2 fej vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma
2 babérlevél
örölt kömény
majoranna
só, bors
4-5 szem burgonya
1 ü. sárga hüvelyü bab
1 doboz tejföl
pici liszt
kapor

A húst megmostam, lehártyáztam, a zsírosabb részeket levágtam és kockára vágtam. A hagymát felaprítottam és kevés olajon üvegesre pároltam. Rátettem a húst és fehéredsig sütöttem, majd rányomtam a fokhagymát és a füszereket. 2 liter vízzel felöntöttem és a húst majdnem készre föztem. Hozzátettem a felkockázott burgonyát és puhára föztem. (ezalatt a hús is teljesen megpuhult) A babról leöntötem a levét és a levesbe tettem. A tejfölt csomómentesre kevertem egy jó nagy evökanál liszttel, rámertem a forró levesböl, - hogy ne legyen csomós, illetve ne csapódjon ki a tejföl a forró levesben- majd beleöntöttem és csak addig hagytam a tüzön, míg "felrottyant". A kaprot apróra metéltem és a levesbe szórtam.
Friss fehér kenyérrel tettem az asztalra.


0 Comments: