szombat, november 01, 2008

Rákóczi túrós

Sokan ódzkodnak ettöl a süteménytöl, pedig játszi könnyedséggel elkészíthetö. Még azt is megmerem kockáztatni, hogy kezdö háziasszonykák is bátran belevághatnak. Az eredmény pedig magáért beszél: látványnak sem utolsó, az íze pedig fenséges.




20 dkg margarin
30 dkg liszt
10 dkg porcukor
2 tojás sárgája
csipetnyi só
1/2 citrom reszelt héja

1 kg túró
3 tojás sárgája
6-8 e.k. cukor
1 cs. vaniliás cukor
10 dkg mazsola
1 cs. vaniliás pudingpor
1/2 citrom reszelt héja

5 tojás fehérje
10 e.k. cukor
baracklekvár

Az átszitált liszthez a nagy lyukú reszelön hozzáreszeltem a fagyos margarint és gyorsan összemorzsoltam, majd a többi hozzávalóval együtt elkészítettem a tésztát. Folpackba csomagoltam és betettem a hütöbe; jó fél órára.
Addig elkészítettem a túrós masszát. Semmi extra, csak mindent bele egy tálba és robottal krémesre kevertem.
A sütöt elömelegítettem 180°-ra és kivajaztam egy 27x38-as tepsit. Lisztezett deszkán kinyújtottam a tésztát és úgy tettem a tepsibe, hogy minden oldalán kb. 1-1,5 cm-es pereme maradjon. Villával jól megszúrkáltam és kb. 15 percig sütöttem - míg szép rózsaszín nem lett.
Amíg a tészta sült a tojás fehérjéket nagyon kemény habbá vertem, majd kanalanként adtam hozzá a cukrot.
Kivettem a tésztát a sütöböl és rásimítottam a túró krémet, majd a tojáshabot nyomózsákba tettem és berácsoztam a tetejét. A sütö höfokát visszaállítottam 150°-ra és még további 20 percre visszatettem a sütöbe. (ha nagyon pirul a tojáshab a tetején, akkor ajánlatos rátenni egy darab alufóliát!)
Még melegen a rácsok közti üres részekre szintén nyomózsákkal sárgabarackot tettem és még melegen éles, recés késsel felkockáztam, de a tepsiben hagytam kihülni.


0 Comments: