vasárnap, november 23, 2008

A magam módján

Brassói aprópecsenye

Imádom a brassóit és ez nem új keletü nálam. És mindíg eszembe jut egy ösrégi eset: nagy társasággal voltunk vacsorázni és én brassóit rendeltem. Köztünk volt egy nagyon jó barátom, aki szakács. Amint meghallotta mit rendeltem, azt hittem azon nyomban leharapja a fejem. Fel is világosított iziben, hogy melyek azok az étkek, amiket étteremben még véletlenül se rendeljek. Ezen a listán pedig elsö helyen állt a brassói aprópecsenye, mint az újrahasznosítható ételek legjobbika. Akkor persze nem azt rendeltem és azóta már én is el tudom készíteni; a magam módján, ahogy én szeretem.




kb. 15 dkg húsos szalonna
2 fej hagyma
10 gerezd fokhagyma
1 kg sovány sertéscomb
pirospaprika
bors, só
majoranna


Apró kockákra vágom a szalonnát és megpirítom. Ráteszem a finomra vágott vöröshagymát, megsózom és arany színüre sütöm. Ráteszem a vékony csíkokra vágott húst és fehérre sütöm, közben sürün keverem, hogy ne ragadjon le. Ekkor rányomom a fokhagyma felét,a többit félreteszem. Sózom, borsozom és én kevés majorannával is meg szoktam szórni.
Ha szerencsém van és a hús nem túl öreg, akkor viszonylag hamar megpuhul. Ha nem, akkor kevés vizet öntök alá, de tényleg csak nagyon keveset és puhára sütöm.
Közvetlenül tálalás elött rányomom a félretett fokhagymát. Azért csak ekkor, hogy a fokhagymában lévö illóolajok hatásosak maradjanak.
Pirított burgonyával tálalom.



3 Comments:

gondaanyu said...

A brassóit mi is szeretjük, és örömmel látom, hogy Te is majorannásan készíted.

Én nem tudtam, gondoltam ezt csak nem rontják el étterermben sem. Mit mondjak? borzalmas volt.

Ancsika said...

Gondaanyu, szia!
Nekem majoranna nélkül már nem is ízlik.
Az éttermi brassóiról pedig inkább nem írok, bár már gondolom régen etted, igy nem tud visszaköszönni! :))
Sose egyél többet ott!!!!!!

Gyöngyi said...

Ancsika, kérlek, nézz be a honlapomra, http://lakoma.gportal.hu
Ajándék vár: Főoldal, alul..