szombat, január 03, 2009

Az élvezetek élvezete

Chokopots


Nagyon édesszájú vagyok. Sokat elgondolkodom rajta, hogy a híres Gombóc Artúrt egész biztosan olyan ember találta ki, aki ismer engem. Mindegy nekem, hogy milyen a csoki, csak csoki legyen! De a minöséget, ha mód van rá, elönyben részesítem.
Ez a mai csokis remek szintén Nigellát dicséri; mit dicséri!? Dicsöíti!
Elöre bocsátom: FANTASZTIKUS! Kívül ropogós csokikéreg, belül pedig folydogál az isteni kakós nem túl édes csokimassza.
Melegen ajánlom a csokoholista barátaimnak.





110 g vaj
120 g min. 60%-os étcsokoládé
2 tojás
150 cukor
3 ek. liszt



4 db felfújtas tálkát kikentem vajjal.
Vízgöz fölött felolvasztottam a vajat és az összetördelt csokoládét. (78%-os kakaó tartalmú csokival készítettem. Mindenképp megéri "igazi" csokit használni, mert így lesz mennyei). Amikor teljesen elolvadt a csoki is a vajban félretettem és szobahömérsékletüre hütöttem. Közben a tojásokat a cukorral nagyon habosra kevertem, majd a lisztet adtam hozzá, kanalanként. Hozzáöntöttem a kihült csokimasszát, összekevertem és a kivajazott formákba kanalaztam.
Elömelegített sütöben addig sütöttem (kb. 20 perc) míg a teteje repedezni kezdett. Ekkor a közepe még folyós, de nem kell megijedni, mert így a legfinomabb.
Fogyasztás elött érdemes várni vele, míg egy picit hül, mert a belseje nagyon forró.


5 Comments:

Millie said...

Ez biztos isteni!!!

Orsi said...

Anyám!Meseszép!Én is kéreeek!

Mariann said...

Asszem én eléggé csokoholista vagyok ehhez :D:D

Ancsika said...

Marim ígérem, ha eljösz hozzám ezzel foglak várni! :)))

Mariann said...

Hú, az király lenne :)