péntek, január 16, 2009

Harc a vírusok ellen

Frankfurti leves


Ilyenkor, télvíz idején rengeteg C vitamaninra van szüksége a szervezetnek, hogy visszaverhesse a bacik és vírusok rohamait. Persze nem csak ezért fözöm szívesen a Frankfurti levest, hanem azért is, mert egyszerüen szeretem. Soha nem volt semmilyen ellenérzésem a kelkáposztával szemben; eszem rakottan, töltve, levesnek, a fözelékért pedig egyszerüen odavagyok.
Nagyon fontos információ, ha esteleg még valaki nem hallotta volna: fogínygyulladás, fogínyvérzés esetén nagyon gyors segítséget nyújt a kelkáposzta!
Hajrá!! Kelkáposztára fel!





1 fej kelkáposzta
2-3 gerezd fokhagyma
2-3 pár virsli
örölt kömény
majoranna
só, bors
olaj
liszt
tejföl


A kelkáposztát megszabadítom a méregzöld külsö levelektöl, torzsáját kivágom, alaposan megmosom és újjnyi vastag szeletektre metélem. Fazékba teszem, vizet öntök rá, sózom, borsozom. Füszerezem még köménnyel és majorannával. A fokhagymát hajszálvékonyra metélem és az is mehet bele. Addig fözöm, míg a káposzta puha nem lesz. Közben a virslit felkarikázom, majd rántást készítek, amibe szintén nyomok fokhagymát. A levest berántom, felfölzöm és jócskán teszek bele tejfölt is. Ha nem elég sürü még a leves, ilyenkor a tejfölbe szoktam még pici lisztet keverni, hogy elérjem a kellö sürüséget.
Csészébe teszem és tejföllel díszítem.


1 Comment:

Mariann said...

Ezt én is szeretem :D Nagyon! :)