péntek, január 30, 2009

Öregszem avagy egyre több a nosztalgia

Negyedszázaddal ezelött - még kimondani is rémes! - a Madách téren, az 1-es busz megállójában müködött egy Megálló nevezetü fantasztikus étterem. Szinte mindennapos vendég voltam akkoriban ott, mert odajártunk ebédelni. Mi másért is járna az ember egy étterembe?
A Megálló arról volt nevezetes, hogy valami mennyei sóletet készítettek és elképzelhetetlen volt olyan feltétet rendelni, ami ne lett volna az étlapon.
Egyik favoritom a sólet zúza pörkölttel volt. Persze aztán volt olyan is, hogy megúntam a sóletet, akkor jött a pöri, de galuskával.
A minap eszembe jutott, így gyorsan vettem csírke zúzát és elkészítettem a nosztalgia ebédet.





Az elkészítése semmi extra.
Alaposan megtisztítani a zúzát, majd a hagyományos módon pörköltet készíteni belöle, de mindenképp köménymaggal.
Galuskával tálalni.


5 Comments:

BeckZsu said...

Én is nemrég emlékezgettem arra a rengetegféle sóletre, amit ott a „Megálló”-ban lehetett kapni :)

Fűszeres Eszter said...

Én is, de azóta már az 1-es busz is megszünt sajnos, pedig én sokat használtam.
Öregszünk lányok! :-)

linbori said...

Kizárólag kömény nélkül :D
Hú de régen ettem,én is fogok főzni a közeljövőben!

Cukroskata said...

Amikor én jártam ott, még a 6-os busz is odament :-)

Ancsika said...

Nem mondjátok, hogy már nincs 1-es busz sem??? Azta, de rég jártam arra!
De már megszoktam, hogy mostanában mindenre csak rácsodálkozom.
Akkor csak tényleg a nosztalgia marad. Pedig épp elterveztem magamban, hogy legközelebb, ha arra vet a jósorsom -majd a nyáron valamikor - megnézem, hogy mi van a Megálló helyén.
Jár arra valaki? Mi van most a helyén?