csütörtök, január 15, 2009

Vargabéles



1 cs. réteslap
kb.30 dkg cérnametélt
4 tojás
20 dkg porcukor
50 dkg túró
5 dkg vaj
5 dkg mazsola
4-5 dl tejföl
2 cs. vaniliás cukor
reszelt citromhéj


Legelöször kiföztem a cérnametéltet, majd leszürtem és hülni hagytam.
A tojás kikevertem a porcukorral (kevéske cukrot kivettem a teljes mennyiségböl, a késöbbi szóráshoz!), majd hozzákevertem a túrót, a tejfölt, a reszelt citromhéjat és az elöre már beáztatott mazsolát. A túrós masszát az idöközben kihült cérnametéltre öntöttem, összekevertem, ügyelve rá, hogy lehetöleg ne törjem nagyon a tésztát. A legvégén pedig a tojások felvert habját beleforgattam. A tepsit kikentem olvasztott vajjal, majd kibéleltem a réteslapok felével. Következett a massza, amit elegyengettem és bebeorítottam a réteslapok másik felével, amit szintén olvasztott vajjal kentem le.
165° -ra elömelegített, légkeveréses sütöben pirosra sütöttem (kb. 1 óra). Kicsit hülni hagytam, nagyobb kockákra vágtam és porcukorral megszórva tálatam.



0 Comments: