péntek, január 23, 2009

Fele-más!

Hokkaido kalács / Milchbrot

Végre rászántam magam, így beálltam a Hokkaido kalácsot készítök és imádók népes táborába.
Mondjuk ez nem is véletlen, mert aki ezt a kalácsot egyszer megsüti és megkóstolja, bizton állítom, hogy rászokik.
Nagyon egyszerüen és gyorsan elkészíthetö. Már a nyers tészta állaga is maga a csoda, így dolgozni is szinte élvezet vele.
Rengeteg recept, elkészítési mód kering a neten, így a böség zavarával küszködtem, amíg keresgéltem. Végülis egy német oldalon találtam meg a nekem tetszöt, bár alapvetö különbségek nem nagyon vannak. Viszont nem zárkózom el attól sem, hogy legközelebb majd egy másik receptet próbálok ki.
Most úgy készítettem, hogy 2 csigát meghagytam "pur", a másik 2 pedig Nutellával töltöttem meg, a fiam kedvéért.
A receptem innen származik.





540 g liszt (Type 550)
60 g liszt (Type 405)
1 cs. szárított élesztö
30 g tejpor
80 g cukor
9 g só
1 tojás
250 g tej
150 g tejszín



Az összes hozzávalót bepakoltam a kenyérsütögépbe,
azzal dagasztottam a tésztát. Majd kiolajozott
kelesztötálba tettem és langyos helyen a duplájára kelesztettem.
Leolajoztam a konyhapultot és tésztát kinyújtottam. 4 olyan széles csíkot vágtam, amilyen széles a tepsi, amiben sütni akartam.
Kivajaztam a tepsit és a feltekert csíkokat szorosan egymás mellé helyzetem. 2 csíkot vastagon megkentem olvasztott nutellával. Konyharuhával letakartam és újra duplájára kelesztettem. Tojással megkentem a tetejét és 175°-os elömelegített sütöben pirosra sütöttem.





0 Comments: