szombat, január 24, 2009

Nász avagy torta helyett muffin

Marcipános muffin

Az én drága kicsi fiam életében is eljött a pillanat, hogy beleszerelmesedett a mamijába. Annyira édes, hogy meg tudnám zabálni. Hetek óta esküvöi lázban égünk, mert a fejébe vette, hogy akkor engem tüzön-vízen, de feleségül vesz. Hiába bizonygatom neki, hogy ez nem fog menni, mert nekem már van férjem, a Papa, de nem tágít. Mindenképp esküvöt szeretne és milyen lenne egy esküvö, esküvöi torta nélkül. Eddig még sikerült ilyen-olyan indokkal lebeszélnem a nagy készülödésröl, de péntekenként újra elöhozakodik, hogy:" akkor sütöd Anya a tortánkat?" :))
Kapóra jött Stahl Judit esküvöre készített fehér muffinja.
Max imádja a marcipánt, így ma reggel elmeséltem neki a tervemet, hogy akkor ne torta legyen, ha nem muffin. Beleegyezett. Gyorsan nekiveselkedtem és elkészíetettem a nászra, az esküvös muffinunkat.
Nagyon különleges és nagyon finom!




15 dkg fehér marcipán massza
10 dkg puha margarin
10 dkg cukor
1 k.k. színtelen keserümandula aroma
2 tojás
1 citrom
15 dkg liszt
1 k.k. sütöpor
csipet só
1/2 dl tej

Máz:
10 dkg fehér csokoládé
10 dkg margarin
3 e.k. tejszín

vékonyra szeletelt mandula
6 db koktélcseresznye

Legelöször betettem a marcipánt a mélyhütöbe, 10 percre. A sütöt 175°-ra elömelegítettem és a muffin sütöformákat kibéleltem a papírkapszlikkal (én általában duplán teszem bele)

A margarin a cukorral és az aromával habosra kevertem, majd egyenként a tojásokat is hozzáadtam és szintén habosra kevertem. Az idöközben jól lehült marcipánt belereszeltem a habba, majd a citromhéjat is. Következett a liszt, amiben már elötte elkevertem a sütöport és a sót. Legvégül a tejjel hígítottam a masszát. A hagyományos módon belekanalaztam a kapszlikba a tésztát és 20-25 perc alatt megsütöttem-
Közben a csokit a margarinnal és a tejszínnel göz fölött felolvasztottam, folyamatos kevergetés mellett langyosra hütöttem, majd bedugtam a mélyhütöbe 25 percre.
A kisült muffinok "púpos" kalapját egy éles késsel lemetszettem, hogy a krém majd szépen tudjon rajta ülni.
A kissé megdermedt csokis krémet a robottal mégegyszer átkevertem és a muffinok tetejére kanalaztam.
Száraz serpenyöben megpirítottam a mandulát, a koktél cseriket félbe vágtam és ezzel díszítettem a muffinok tetejét.


4 Comments:

Mariann said...

Guszta! És gratulálok a jegyespárnak! :D:D:D Öcsém volt ilyen, a kisebbik, ő kérte anyut feleségül anno:D Már azt hittem, komolyan is gondolta, mert elmúlt 30 éves, mire hazahozta az első barátnőjét... most, két hónapja :D:D pusssz

Vesta said...

Szia! Épp ma sütöttem meg én is ezt a muffint, a tiéd milyen gyönyörű lett! Ha hamarabb észre veszem, fel sem teszem az enyém :))
Hiába, egy esküvőre ilyen szép dukál :)

Cukroskata said...

Ez finom lehet, és nagyon szép is :-)

Unknown said...

Gyönyörűek!