kedd, január 06, 2009

Valami Amerika!

Ricottás pancake /Nigella/


A szünet utolsó napját gondoltam, meg kéne bolondítani valami mással, mondjuk egy ráérös, finom reggelivel. Is!
Így esett a választásom az amerikai palacsintára. Hát, mondhatom életem egyik legjobb választása volt. Elkészíteni egyáltalán nem bonyolult és még nem is idöigényes, viszont valami csoda. Egy baj van vele! Rettentöen sok a kalória. Pedig szent fogadalmat tettem, hogy januártól lakatot, mit lakatot?? lakatokat teszek a számra, mert valahogyan meg kéne szabadulni a fölös, összel, télen makacsul rámtelepedett kilóktól.
De épp a napokban olvastam, hogy fogyózni szigorúan tilos a téli hónapokban!!! :) Mert jobban támadnak a vírusok, bacilusok.
Ezért ma nyugodt lelkiismerettel láttam neki a családdal a pazar reggelinek. És, ha már lúd, akkor legyen kövér: böven meglocsoltuk mézédes juharsziruppal (én még tejszínhabot is ettem hozzá!). Azért megnyugtatásképp csináltam hozzá gyümölcssalátát is.





2 tojás
250 g Ricotta
125 g tej
100 g liszt
1 t.k. sütöpor
csipet só
a sütéshez: földimogyoró olaj


A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéket kemény habbá vertem, pici sóval.
A többi hozzávalókat krémesre kevertem a robottal, majd óvatosan beleforgattam a tojáshabot.
A serpenyöben felmelegítettem az olajat és egy evökanállal halmokat tettem a tésztából. Kb. 1 perc után egy sütölapáttal hirtelen mozdulattal megforgattam öket és a másik oldalt is arany barnára sütöttem.
Juharszirup, méz, tejszín, lekvár illik hozzá. Bár gyermekemnek Nutellával ízlett a legjobban.



A gyümülcs salátába került: mangó, papaya, ananász, banán, kiwi és gránátalma



8 Comments:

starfi said...

jajj lehet, hogy valahol leragadtam (nem nézek elegendő Nigellát asszem:D), de mitől lett "pencake" a pancake?

Ancsika said...

Ha kifejtenéd kicsit bövebben... mert nem igazán értem a kérdést!?

starfi said...

csak annyi, hogy miért "e" betűvel írtad a pancake szó első szótagját? nem kötözködni akarok, nehogy félreérts.

Ancsika said...

hihi!! Igazad van! :))) csak elírás volt! és köszi, hogy figyelmeztettél!

Unknown said...

Legközelebb próbáld meg,hogy a juharszirupos palacsintához sült baconcsíkokat eszel, az angolok szerint fantasztikus, én még nem mertem kipróbálni :)

Ancsika said...

Csongi, aha! ez nekem úgy hangzik, mint a spenót szilvalekváros bundáskenyérrel. Van, aki erre esküszik! Grrrrrrrrr! :))))

Mariann said...

Akkor én nagyon beteg leszek.... Merthogy szigorú diétába, fogyókúrába kezdtem...
Nagyon guszták, mint mindig!! :)

starfi said...

igazán nincs mit:)