szombat, január 03, 2009

Tagliatelle húsgombócokkal, bazsalikomos paradicsommártásban

Úgy tünik késön érö típus vagyok, mert csak most kaptam rá Nigella receptjeire. De jobb késön, mint soha. Most viszont keresem, kutatom a recepteket és szerencsémre a TV-ben is fut újra a müsora.
Ma kipróbálásra került ez az igazán gyorsan és egyszerüen készíthetö tészta étel. Nem csalódtam most sem.




50 dkg darálthús (sertés, marha vegyesen)
2 ek.reszelt parmezán
1 tojás
3 ek.búzadara
oregano
só, bors
fokhagyma
vöröshagyma

paradicsom mártás
friss bazsalikom
só, bors
pici cukor


Legelöször a parmezánt lereszeltem (mindenképp javaslom, hogy friss parmezánt használjunk!)
A darálthúst összekevertema többi hozzávalóval és kb. 1-1,5 cm átméröjü pici gombócokat formáztam, majd hütöbe tettem.

Elkészítettem a paradicsomos mártás;
én saját készítésü paradicsomot használtam. Tettem bele apróra vágott friss bazsalikomot, sóztam, borsoztam és kevés cukrot is adtam hozzá, mert a cukor elvesz valamennyit a paradicsom savasságából; úgy mint a reszelt parmezán is!

A mártásba belepotyogtattam a gombóckákat és lassú tüzön 20 percig föztem. Jobb nem kevergetni közben, ne hogy összetörjenek; inkább rázogatni kell az edényt.

Közben a tésztának vizet forraltam, amibe sót és egy pici olajat is tettem. Kb. 5-7 percig föztem a szélesmetéltet, majd azonnal mártásba szürtem és további 1 percig még együtt föztem, hogy a tészta kicsit magába tudja szívni a mártást.
A frissen reszelt parmezánnal tálaltam.


2 Comments:

Unknown said...

Ezt már én is elkészítettem, szerintem is nagyon finom!

Unknown said...

Majdnem elfelejtettem, Nigella ajánl a mártásba 1 dl tejet, ettől finom selymes lesz. Kipróbáltam, nem csalódtam.