szombat, január 31, 2009

Ostoros kalács

Egy réges régi szakácskönyvben akadtam erre a receptre. Gyorsan meg is sütöttem, mert nagyon szeretjük a kelt tésztákat. Étlapon fog maradni, mert megéri a fáradtságot.




60 dkg liszt
3 tojás sárgája
3 e.k. olaj
6 dkg cukor
4dl tej
5 dkg élesztö
pici só

Töltelék:
20 dkg cukor
25 dkg margarin
3 e.k. kakaópor


A hagyományos módon kelt tésztát készítettem, majd kelesztö tálban duplájára kelesztettem, langyos helyen.
Amíg a tészta kelt a cukrot és a margarint habosra kevertem, beletettem a kakaóport is.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, majd elfeleztem. A fele részt 3 felé osztottam és téglalap alakúra nyújottam. Megkentem a töltelékkel, ügyelve rá, hogy a fennmaradó 5 tésztára is maradjon! Feltekertem, majd az összes tésztát is hasonló módon nyújtottam, kentem, feltekertem. Hármas fonással 2 copfot készítettem.
Kivajazott, lisztezett tepsibe tettem a fonatokat, majd újra kelesztettem. Megkentem felvert tojással és elömelegített sütöben pirosra sütöttem.
Nagyon finom; még másnap is. - feltéve, ha marad belöle!


1 Comment:

Viki said...

MIAN ! Vigasztalj meg, hogy Neked is kifolyt kicsit a töltelék a kalács tetején. Én már legalább négyszer megsütöttem, de még mindig nem jöttem rá, mit kellene tennem, hogy az összes töltelék benne maradjon. Bár a legutóbbi, már majdnem sikerült. Gratula Neked. Viki