vasárnap, február 01, 2009

Áfonyás-túrós

Tegnap reggel még eszembe sem jutott, hogy áfonyás sütit fogok sütni. Aztán elmentem bevásárolni és gyönyörü, friss, nagyszemü áfonyára leltem. Képtelen voltam ott hagyni, mert szinte kiabált, hogy: "Vegyél meg!" Ilyen unszolásnak pedig nem tudtam ellenállni.
Aztán már csak a neheze volt hátra: kigondolni, hogy mit is kezdjek vele. Keresgéltem, de nem igazán találtam kedvemre valót. Rengeteg muffin receptre akadtam, de ahhoz most valahogy nem volt kedvem. Már épp azon voltam, hogy jó, akkor csak simán összeturmixolom és egy kis túrót keverek hozzá, amikor is kicsi fiam elöállt, hogy süssek neki túró tortát. Akkor jött az isteni szikra, hogy miért is ne lehetne ezt összekombinálni!?
Gyorsan elökaptam a jól bevált túrótorta receptemet, meg belekukkantottam Macikonyha zebrás tortájába és megszületett az áfonyás túrós. Nagyon finom süti kerekedett belöle, bár megállapítottam, hogy a gyümölcs valahogy "lehúzza" az egyébként mindíg magas túró tortát.
A lényeg, hogy benne volt az immunerösítö vitamin bomba. Tipikusan a kecske és a káposzta esete.




tészta:
150-200 g liszt
6,5 dkg cukor
6,5 dkg vaj
1 tojás
1 t.k. sütöpor
1 cs. vaniliás cukor
reszelt citromhéj

krém:
500 g túró (német)
1 doboz tejföl
1 doboz tejszín
10 dkg vaj
20 dkg cukor
1 cs. tejszínes pudingpor

250 g áfonya
10 dkg cukor
kevés pudingpor vagy étk. keményítö


A tésztához valókat összegyúrtam, majd egy kapcsos tortaformát kikentem vajjal, kiliszteztem és a tésztát egyenletesen belenyomkodtam, úgy, hogy kis pereme is legyen.
Az áfonyát a cukorral és a pudingporral összeturmixoltam, félretettem.
A krémhez valókat habosra kevertem, majd kivettem belöle kb. 2/3-nyit és ehhez hozzákevertem az áfonya masszát. Váltakozva, egy nagyobb kanállal a torta formába kanalaztam a két féle masszát. Nem kell vele semmi különöset tenni, mert magától szétterül és szerencsés esetben spirál formát fog mutatni.
Elömelegített sütöben, 180°-on 1 órát sütöttem.








0 Comments: