szombat, október 11, 2008

Csokoládés tejszínes torta

NFF szülinapi tortája




10 tojás
10 e.kanál cukor
10 e.kanál liszt
1 l tejszín
200 g tejcsokoládé
5 cs. vaniliás cukor
5 cs. habfixáló
dekoráció


A 10 tojásból hagyományos módon piskótát sütöttem. Elöször a tojás sárgákat a cukorral nagyon habosra kavartam, majd beleszitáltam a lisztet, végül óvatosan beleforgattam a kemény tojás fehérje habot. Nagyon biztosra akartam menni, így a kész tésztát lemértem, 3 felé osztottam és egyenként sütöttem meg a lapokat.
Szokásomhoz híven, a jól bevállt tejszínes krémhez elözö nap felmelegítettem a tejszínt, majd a csokit beleolvasztottam, lehütöttem és éjszakára aludni küldtem a hütöbe.
Másnap a vaniliás cukorral és a habfixálóval kemény habot vertem és csodák csodájára a sok kóstolgatás után még a tortát is meg tudtam tölteni.
Habzsák segítségével megdíszítettem a tetejét, majd jól lehütve tettem a szülinapi asztalra.







0 Comments: