szombat, október 11, 2008

Mennyei tökös-pórés leves

Elözö fenyetegéseimet beváltva: ismét egy tökös leves!
Ezt a levest most saját kútföböl kreáltam. Pár napja keresgélek, olvasgatok a neten és hihetetlen mennyiségü tökös receptet leltem.Az egyik ezért nem tetszett, a másik meg amazért. Így gondoltam egy merészet és kitaláltam egy, a mi ízlésünknek megfelelö leveskét.
Íme:




60-70 dkg Hokkaido tök
3-4 szem burgonya
1 szál póréhagyma
kb. 250 ml tej
kb. 500 ml víz
100 g vaj
szerecsendió
friss gyömbér
zöldségleves kocka
fehérbors
Créme fraiche
petrezselyem


A tököt alaposan megmostam, a magokat kikanalaztam, majd apró kockákra vágtam (nem hámoztam!) és beletetettem egy fazékba. A krumplit ugyanekkora kockákra vágtam (természetesen hámoztam!), majd a pórét is alapos mosás után vékony karikákra vágtam és ez is a fazékba került. Felöntöttem a tejjel és a vízzel, beletettem a vajat, a sót, a borsot, a frissen reszelt szerecsendiót, a szintén frissen reszel gyömbért és a zöldségleves kockát is.
Kb. 30 percig föztem, de közben elég gyakran megkevertem. Amikor minden teljesen megpuhult, a merülö mixerrel krémesre pürésítettem. Ha nem megfelelö, esetleg nem elég bársonyos, tejjel, esetleg vízzel javíthatunk az állagán, vagy tovább ízesíthetjük.
Forrón tányérra szedtem, Créme fraiche-el és frissen vágott petrezselymmel díszítettem. Most épp volt sült borsóm is, azt is szórtam bele.







0 Comments: