szombat, október 25, 2008

Szöröstöl-böröstöl

Nigella mandarin tortája




A héten valamelyik este sikerült elcsípnem egy Nigella müsort. Hétvégi menüt készített, azonbelül is ezt az elsö hallásra bizarrnak tünö mandarint tortát. Már akkor rögtön elhatároztam, hogy ezt én bizony kipróbálom, mert szeretem a kihívásokat.
A lényeg az, hogy a mandarint úgy, ahogy van: héjastól, magostól, mindenestöl meg kell fözni, teljesen puhára. Ez jó 2 órába kerül, persze menetközben eszembe jutott, hogy végülis van nekem kuktám is. Na, majd legközelebb.
A mandarin fözésétöl eltekintve pillanatok alatt készen van, mert mindent csak beledobábáltam a robotba, 2 perc kutymákolás után kész is lett a tészta. Ez sem elhanyagolható szempont! Meg az sem, hogy nincs benne liszt, csak darált mandula. Ha már hízlalom magam, legalább azzal nyugtatgassam fogyókúrára beállított lelkem, hogy ez egy light-os tészta.
Sütés nélkül is nagyon ízlett, mert persze, hogy megkóstoltam! Halkan, de csak halkan megsúgom, hogy így nyersen is be tudtam volna nyalakodni az egész mennyiséget.
(még egy jó tanács: ha nem lehet bio mandarint kapni, akkor ajánlatos nagyon, de nagyon alaposan megsúrolni a gyümölcsöket, hogy az a fényes, ragadós réteg teljesen eltünjön - ezzel kezelik a déli gyümiket - nem gondolom, hogy sokat használ az egészségnek!)
A végeredmény pedig egy nagyon ízletes, szaftos, csupa zamat sütemény lett, ami nagyon hamar beírta magát a családi kedvencek közé.


4 nagy mandarin
250 g darált mandula
225 g porcukor
1 t.k. sütöpor
6 tojás


A mandarinokat nagyon alaposan megmostam és teljesen puhára föztem. Hülni hagytam és amennyire csak lehetett kinyomkodtam belölük a vizet. Robotgéppel összeaprítottam, de nem teljesen puhára, csak darabosra. Hozzáadtam a többi hozzávalót, pár másodpercig kevertem, formába öntöttem és kb. 1 óra alatt készre sütöttem.






0 Comments: