péntek, október 24, 2008

Házi fehér kenyér - Marigoldtól

Jó ideje próbálkozom a számomra tökéletes kenyér sütésével. Ez a mostani, mai sütés igazán megnyerte a tetszésemet. Bár inkább csak bucinak mondanám, mert csak fél kilós lett az illatozó csoda.




500 g finomliszt
230 ml víz
2 e.k. olivaolaj
2 t.k. só
4 t.k. cukor
1 e. k. tejpor
1/3 db élesztö vagy 2 t.k. szárított
4 t.k. búzasikér

Elöször a folyékony dolgokat öntöttem bele a masina tartályába, majd az összes száraz anyagot is. A géppel dagasztottam, kelesztettem, majd lisztezett deszkára borítottam és jól átgyúrtam.
Megformáztam és letakarva még további 30 percig hagytam unatkozni.
Papírral bélelt formába tettem, tetejét kicsit megvágtam, vizes kézzel átsimítottam és elömelegített (180°) sütöben pirosra sütöttem. / kb. 1 óra


0 Comments: