csütörtök, október 09, 2008

Tökös süti


Nem tudok szabadulni!!!! Csak sorra keresem és gyártom a tökös étkeket. Könnyü helyzetben egyáltalán nem vagyok, mert olyan sok a jó recept, hogy azt sem tudom melyikhez is kapjak. Most egy jónak ígérkezö sütit sikerült találnom, amit rögtön meg is sütöttem, fiam nagy örömére, mert két pofára tömte. Ennél nagyobb dícséretet nem is várhatok.
Nem ijesztgetni akarok, de van még a tarsolyomban, a tök repertoárból!


300 g tök reszelve (Hokkaido)
3 tojás
120 g cukor
120 g margarin
120 g porcukor
1 cs. vaniliás cukor
250 g liszt
1 t.kanál sütöpor
pici só
sárgabarack lekvár
200 g tortabevonó csoki
tökmag


A tököt finomra reszeltem. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét a cukorral kemény habbá vertem. A margarint a porcukorral, a vaniliás cukorral, és a tojás sárgákkal habosra kevertem. A sütöporral és pici sóval kevert lisztet hozzászitáltam, majd a tojáshabot is óvatosan a masszába forgattam. Végezetül a reszelt tököt adtam hozzá.
Szilikonos formát használtam, amit a sütés elött csak hideg vízzel öblítettem ki.
Elömelegíetett sütöben, 180°-on kb. 70 percig sütöttem. (tüpróba!)
A barack lekvárt felmelegíetettem és a még forró süteményre kentem, ecsettel.
Teljesen hagytam, hogy kihüljön, felolvasztottam a csokoládét, majd bevontam a tésztát. A friss tökmagokkal díszítettem.






3 Comments:

Latsia said...

Hű ez nagyon jól néz ki!!!!

Juci said...

Szia!
Megláttam, hogy tökmániában tobzódsz, és gondoltam meg kell osszam veled ezt az isteni tökös receptet, ami nagy kedvencem és eléggé szokatlan. Indonéziában tanultam a hajószakácstól, amikor egy lakóhajón dolgoztunk a férjemmel (búvárként). Szóval: Csilis-kókusztejes tökleves. A tököt hámozod, magtalanítod, felkockázod és kókusztejben kis lángon megfőzöd. Kb annyiban, hogy jól ellepje (egy kisebb tök feléhez egy 400 ml-s kókusztejkonzervet szoktam tenni, ez két személyre lesz elég.) Lehet egy kis vízzel vagy tehéntejjel/szójatejjel is hígítani. Egy friss piros csilipaprikát magja nélkül a levesbe aprítok (Indonéziában ezt mozsárban pépesítik és úgy rakják a levesbe, én apróra szoktam vágni). Ha megpuhult a tök, az egészet összeturmixolom. Sükség esetén pici cukorral vagy tejjel igazítok az ízén/állagán. Egyszerre édes, krémes és csípős. Remélem nem találod túlbizarrnak és megfőzöd!

Ancsika said...

latsia! Köszi! :) és ráadásul még finom is!!!!

Juci! Nagyon aranyos vagy, köszi a receptet, biztosan ki fogom próbálni, mert nagyon összefutott a nyál a számban, még így elsö olvasatra is!!!