péntek, október 03, 2008

Kókuszos sütötök leves


Nyakunkon a sütötök szezon és hívogatóan kacsingatnak a zöldségesnél a szépséges gyerekfej nagyságú, csodaszép tököcskék. Gyerekkoromban el sem tudtam képzelni semmi mást a tökböl, mint a sült tököt. Öszintén bevallom, nem igazán lelkesedtem érte sosem, viszont az illata még mindíg az orromban van. Semmihez sem hasonlítható, ínycsiklandozó, édeskés illatorgia!
Ma viszont már rengeteg féle finomabbnál finomabb tökös étkek receptjei csalogatnak kipróbálásra. Ma ezzel a levessel próbálkoztam:

2 kg Hokkaido tök
1 nagy fej hagyma
2 e.kanál vaj
curry
2 e.kanál instant zöldséglevespor

pici chili
snidling
200 g kókusztej
2 e.kanál méz
4 e.kanál tökmag
2-2 e.kanál kókuszreszelék és kókuszchips
2 e.kanál tökmagolaj


A tököt meghámoztam, magjait kiszedtem és felkockáztam. Majd a hagymát is apró kockákra vágtam és a tökkel együtt a vajon megdinszteltem, curryvel füszereztem. A zöldséglevesport 1 liter vízben feloldottam és felöntöttem a tököt. Sóztam és kevés chilit adtam hozzá.
10 perc fözés után kb. 4 e.kanálnyi tököt kiszedtem, félretettem. A többi levest kézi mixerrel pürésítettem. A snidlinget apróra metéltem és hozzádtam a leveshez. Tovább ízesítettem a kókusztejjel és a mézzel. A tökmagokat megpirítottam; ezzel valamint a félretett tökdarabokkal és a kókuszchipssel tálaltam. Tetejére tökmagolajat locsoltam.

1 Comment:

fourjack said...

Nos, a kókuszra sajnos allergiás vagyok, de a sütőtök a földön fogyasztható ételek abszolút legjobbai közé tartozik!

Amikor ezt eszi az ember (pl. egyszerűen csak józan paraszti ésszel kettévágva, sütőben megsütve, és kicsit sózva tálalva, kikanalazva egyenesen a héjából),szóval, amikor ezt eszi az ember, akkor lehet tudni, hogy minden szörnyű viselkedésünk és az ennek következtében beálló folyamatos a háborús viszonyok ellenére, még mindig nem seprűztek ki minket a Paradicsomból!

Ennél jobb kosztot a mennyekben sem fognak nekünk felszolgálni.

egyébként:
http://szomjasoazis.blog.hu/