hétfő, április 13, 2009

Eszterházy torta

Az idei húsvétkor szakítottam az eddigi hagyományaimmal. Történetesen még sosem telt el nyuszi-ünnep 6 lapos mézes krémes nélkül. Ebben az éveben viszont nem volt idöm rá, így már jó elöre kigondoltam, hogy megpróbálkozom a kedvenc tortám elkészítésével, az Eszterházyval. Büszke is vagyok magamra, mert nagyon jól sikerült. Mondjuk idöt kell rászánni böven, de megéri a fáradtságot. Rengeteg receptet átnéztem és végül az eredeti Eszterházy torta receptje mellett döntöttem.
Itt leltem rá, a "Mit süssek" oldalon.




10 tojás fehérje

30 dkg cukor
33 dkg darált dió
2 dkg liszt

5 g zselatinpor
5 cl víz
25 cl tej
1 cs. vaniliás cukor
5 tojás sárgája
12 dkg cukor
30 dkg vaj
5 dkg dió
5 cl konyak

baracklekvár
fehér fondant
olvasztott étcsokoládé


A 10 tojás fehérjéböl pici sóval kemény habot vertem. Apránként hozzáadtam a cukrot, közben folyamatosan vertem tovább a habot. Az elöre serpenyöben, szárazon megpirított, majd ledarált diót összeforgattam a 2 dkg liszttel és fakanál segítségével óvatosan a tojáshabhoz forgattam. A kész habot lemértem, pontosan 1 kg lett. 26 cm-es kapcsos tortaformát kivajaztam, kiliszteztem és 5 db, egyenkén 200 g-os lapot sütöttem, 220°-os elömelegített sütöben. Míg a lapok hültek elkészítettem a krémet: a zselatint beáztattam. A tejet a vaniliás cukorral felforraltam, közben a tojás sárgákat a cukorral krémesre, habosra kevertem. Folyamatosan kavargatva a forró tejbe öntöttem. Beleöntöttem az idöközben megduzzadt zseltint is és addig föztem, míg be nem sürüsödött. Teljesen kihütöttem. Amíg hült, a vajat és az 5 dkg darált diót, valamint a konyakot habosra kevertem, majd a kihült krémhez adtam a vajas masszát. A tortalapokat megspricceltem konyakkal és megtöltöttem, illetve a torta szélét is lekentem. A baracklekvárt felmelegítettem és lekentem vele a torta tetejét. Amikor lehült a baracklekvár, fehér fondanttal áthúztam a tetejét és gyorsan spirál alakban az olvasztott csokoládét a fehérmáz tetejére csurgattam. Fogpiszkáló segítségével "megrajzoltam" a hagyományos Eszterházy díszítést. Hideg helyre tettem, hogy a krém jól át tudja járni a tésztát. Nagy siker volt!



4 Comments:

Tünde Pintér said...

Mian,de jó hogy megérkeztél!!!!!Torta fantasztikussan néz ki.Nyam nyam!!!!!

Puszika!!!!

Chef Viki said...

Ancsika, ez remekmű! Gratulálok, szédületesen jól néz ki!

Idáig hallik a zajos siker :-))

Kata said...

Ez gyönyörű!!! Gratulálok!

Ancsika said...

Köszi csajok! :) és nem csak szép, de tényleg nagyon finom is! Olyan igazi! :))))