szerda, április 01, 2009

Medvehagymás omlett

Nem akarnék most én is ódákat zengeni a medvehagymáról, mert ezt napok óta szinte minden gasztro blogban olvashatjuk. Inkább örüljünk, hogy nem merült feledésbe és virágkorát éli ez a fantasztikus ízü növény. Nálunk rengeteg medvehagyma terem az erdök szélén, s mindenki kedvére garázdálkodhat. Egy dologra kell csak figyelni: úgy kell "aratni", hogy jövöre is hajtson újra a medvehagyma. Ez a saját jól felfogott érdekünk.

Ma egy könnyü, egyszerüen elkészíthetö vacsorát készítettem, szívböl ajánlom mindenkinek, mert nagyon finom.





50 g medvehagyma
3 tojás
20 g liszt

2-3 e.k. tejszín
30 g vaj


A medvehagymát megtisztítottam, alaposan megmostam, majd leszárogattam róla a nedvességet. Apróra vágta, de nem túl apróra. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéböl habot vertem. A sárgákat a liszttel, a sóval és a tejszínnel elkevertem, hozzáadtam a medvehagymát, majd összeforgattam a fehérjével is. Serpenyöben felmelegítettem a vajat és beleöntöttem a habos keveréket. Visszavettem takarékra a höt és letakartam a serpenyöt. 5 percig így hagytam, majd egy lapát segítségével félbehajtottam az omlettet. Szép pirosra sült az alja, a teteje picit remegös maradt, de nem nyers. Pont így volt jó, puha, fehér kenyérrel.

2 Comments:

Garffyka said...

Jajj, Mian, ha ezt hamarabb olvasom! Most tüntettünk el öt korpás bucit, vajjal, házi mangalicazsírral. Holnap, egy új adag bucival, szerintem befigyel ez a medvehagymás omlett :-)

trinity said...

Én meg sütit ettem-de most sósra kívántam:)))