szombat, április 18, 2009

Stefánia vagdalt

Eszembe sem jutott régóta az egyben-fasírt, egészen pár nappal ezelöttig, mikor is eléggé váratlanul kiderült, hogy vacsoravendégeket fogok kapni. Sem idöm, de még kedvem sem volt az utazás és az ünnepek után valami flancos vacsit rittyenteni. Törpöltem egy darabig, aztán beugrott, hogy a Stefániát pillanatok alatt össze lehet dobni, mellé rengeteg már friss salátából a választék. Így el is döntöttem a kérdést. Tényleg percek alatt bekevertem a fasírtot, be a sütöbe, addig elkészültek a saláták is míg sült. A vendégek pedig elégedetten álltak fel az asztaltól. Nem vallottam szégyent.




1 kg darált hús
2 fej vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma
2-3 áztatott zsemle
2 tojás
só, bors
pirospaprika
pici mustár

4 db fött tojás
zsemlemorzsa
olaj


A hozzávalókat alaposan összegyúrom. Mindíg teszek a Stefániába kevés mustárt is, valahogy jobb íze lesz töle. A kész húst egy elöre kiolajozott tepsire fektetem, közepébe kialakítok a kezemmel egy mélyedést, ebbe fektetem a keményre fött tojásokat. Betakarom a husival és megformázom. Tetejét enyhén megszórom zsemlemorzsával, tetejét is meglocsolom olajjal és elömelegített sütöbe tolom. Bö 1 órát sütöm, közepesen meleg sütöben. Közben 3-4x meglocsolgatom, hogy a teteje ne száradjon ki és piruljon is. Amikor szépen megbarnult a teteje, óvatosan 2 lapát segítségével deszkára teszem a vagdaltot és jó újjnyi szeletekre vágom.

3 Comments:

trinity said...

Szép lett!!!

Chef Viki said...

Mi lett volna, ha a vendégek időben bejelentkeznek?

Gondolom, nyalták az összes ujjukat!

Ancsika said...

Viki! lehet, hogy akkor sem kaptak volna mást! hi-hi