szombat, április 18, 2009

Mojito Cupcakes makadámia-karamell ropogóssal

Hetekkel ezelött bukkantam rá egy külföldi konyhás blogra, ahol csodás dolgokat leltem, köztük a Mojito muffint is. (Cream Puffs In Venice) Sokat tanakodtam, mert nem igazán boldogultam a mennyiségekkel, így nem volt bátorságom belevágni. Rengetegnek tünt az átszámolás után a liszt és minden más összetevö is. Addig kutakodtam a neten, míg Kicsi Vú oldalán megtaláltam a megoldást. Ö zöldcitromos muffint készített és nála már az arányok is ember léptéküek voltak. Így a 2 receptböl gyúrtam egyet, megalkotva az én verziómat. Ez a muffin is telitalálat lett. Még arra sem volt idöm, hogy kettöt pislogjak és nyoma veszett a csodás finomságoknak. Mindenkit biztatok, aki szereti a muffint, hogy vágjon bele, mert csodás!


Legelöször a karamell ropogóst készítettem el, hogy legyen ideje teljesen kihülni és megdermedni.

200 gr cukor
1 e.k. juharszirup
2 e.k. víz
1 e.k. vaj
150 gr makadámia dió
1/8 t.k. szódabikarbonat


A makadámiát nagyobb darabokra, nem túl finomra törtem. A cukrot, a juharszirupot, a vajat és a vizet egy lábasba tettem és feltettem a tüzhelyre. Folyamatosan kevergetve addig föztem, míg a cukor teljesen fel nem olvadt. Ekkor már nem kevergette, csak hagytam, hogy a cukor szépen, nyugodtan karamellizálódjon. Néha azért megrázogattam kicsit a lábast. Amikor már csodálatos aranybarna színü volt félre húztam a tüzhelyröl és nagyon gyorsan belekevertem a diót és a szódabikarbonát. Az elöre odakészített, vékonyan leolajozott fóliára simítottam a karamellt. Nagyon kell vele vigyázni, mert iszonyatosan forró. De a nagy óvatosság mellett ne feledkezzünk meg arról sem, hogy másodpercek alatt köt, utána pedig már kezelhetetlen a massza. Nekem sikerült jól megégetni magam. Félretenni, teljesen kihüteni. Amikor kihült tetszöleges darabokra tördelni, vagy vágni. Magában is nagyon finom csemege.

A muffinhoz:
17,5 dkg liszt
1/2 cs. sütöpor
1/2 t.k. szódabikarbonat
17,5 dkg cukor
2 lime reszelt héja
2 tojás
12,5 dkg puha vaj
4 e.k. tej

A szokásos módon muffint készítettem: elöször a száraz hozzávalókat összevegyítettem egy tálban (liszt, sütöpor, szódabikarbonat, cukor és a lime reszelt héja). Egy másik tálban a vajat a tojásokkal robottal összedolgoztam, majd beleszórtam a száraz anyagokat is, valamint a tejet is. Papírkapszlikba kanalaztam a tésztát és elömelegített sütöben, 170° on kisütöttem a muffinokat.
Míg sültek elkészítettem a rum-szirupot:

170 gr cukor
1/4 csésze (58,75 gr) víz
56,75 gr vaj
2-3 e.k. rum
1 lime leve

A rum kivételével összeforraltam egy kisebb edényben a hozzávalókat. Amikor már forrt, lehúztam a tüzröl és belekevertem a rumot is. Picit hülni hagytam.
Közben megsültek a muffinok is. Pár percet adtam nekik, miután kiszedtem a sütöböl. Ekkor elökaptam egy saslik tüt és jó, sürün és mélyen megszúrkáltam a muffinokat. Bal kezembe kaptam egy muffint, jobbomba egy kiskanalat és elkezdetem a langyosra hült rumos szirupot a muffinokra kanalazni. Ügyeskedni kell, hogy minnél több szirupot sikerüljön bejuttatni a tészta belsejébe, de azért ne ázzon el az egész.


A krém:
250 gr Mascarpone
150 gr porcukor
2 dl tejszín
1 cs. habfix
2-3 e.k. rum
apróra vágott mentalevél


A Mascarponét a porcukorral kikavartam, a tejszínt a fixálóval kemény habbá vertem, majd óvatosan összekevertem öket. Apróra metéltem a menta leveleket és ezt is beleforgattam a krémbe, a rum társaságában. Habzsákba töltöttem és sapkákat nyomtam a muffinok tetejére. Kaptak még 1-1 mentalevélkét és egy darabka makadámia ropogóst, díszítés gyanánt.




10 Comments:

trinity said...

Belehalok:))))Eszméletlen jó!!!

Unknown said...

Húú, biztos finom. A makadámia diót mivel helyettesíthetem? Itt Győrben sajnos sehol nem kapni, legalábbis tudtommal.

Chef Viki said...

Huhú Ancsika, nem kispályázol! Mesebeliek...

Totál nyarat idéző :-)

Ancsika said...

Köszi! :)
Csongi, sztem simán lehet normál dióval, mogyoróval, vagy mandulával is csinálni. De sztem elötte nézd meg Aldiban vagy Lidl-ben, ott lehet, hogy kapsz! :)

Gabriella said...

Hát engem levettél a lábamról!!! Én ugyanis cupcake mániás vagyok!!!
Nagyon szépek lettek.

Kata said...

Csodásan néznek ki!

Gizi said...

Megint isteni finomat alkottál!!! Gratulálok, és nagyokat nyelek közben.

Méhn Niki said...

Hmmmm, én is cupcake-mániás vagyok, és ezek nagyon jól néznek ki!! :) Épp azon vagyok hogy beszerezzek egy jófajta habzsákot és akkor én is nekilátok a csodás habos mini tortácskák gyártásához! :)

Ancsika said...

Minden dícséret nagyon jól esik; köszönöm! :)

miss Muffin! próbálj meg eldobható, egyszer használatost venni, ha kapsz. Nekem az jött be legjobban! :)

Scofield said...

hát ezek csodaszépek:)