szombat, április 18, 2009

A sonka második élete

Sonkás tészta - maradék húsvéti sonkából

Kifogott rajtunk az óriási sonka, amit húsvékor föztünk. Ettünk belöle szorgalmasan az ünnepek alatt, szinte minden reggel és minden este, de így is maradt böven. Már elöre tudtam, hogy nem fog csúfos véget érni, mert én bizony csinálok a maradékból sonkás tésztát, ahogy az illik, húsvét után.




20-40 dkg fött sonka
3 salotta hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
kevés vaj
bors
1-2 doboz tejföl
2 tojás sárgája
2 doboz tejszín
150 g reszelt sajt
tagliatelle


A maradék fött sonkát apró kockákra vágtam. Vajat melegítettem a serpenyöben, vizet forraltam a tésztának, amibe sót és egy csepp olajat is löttyintettem. Az apró hagymákat fékonyan felszeleteltem, a fokhagymát szétnyomkodtam, apróra vágtam és a felhevült vajra dobtam. Pár pillanatig pároltam csak a hagymákat, majd rögtön rátettem a sonkát, hogy együtt piruljanak tovább. A tejfölben elkevertem a tojás sárgákat és a sonka tetejére öntöttem. Annyi ideig pirultak csak így, amíg az idöközben felforrt vízbe beletettem a tésztát. A sonkás ragura rálöttyintettem kb. másfél doboznyi tejszínt és összeforraltam az egészet, közben friss borsot tekertem rá, egyáltalán nem spórolósan. Az idöközben megfött tésztát a ragura szürtem, összekevertem és egy tüzálló tálba simítottam. Meglocsoltam a maradék tejszínnel, majd gazdagon megszórtam a tetejét reszelt sajttal. Annyi idöre toltam csak a sütöbe, hogy a tetején a sajt megolvadjon és kicsit elpiruljon :)
Bazsalikomos, mozarellás paradicsom saláta telitalálat hozzá.

1 Comment:

trinity said...

Ez is ínycsiklandó.....