kedd, április 21, 2009

Házi nutellás és túrós kiflik

Még valamikor a hétvégén figyeltem fel Gesztenye oldalán erre a kifli receptre.
Mindíg nagy bajban vagyok a kisfiammal, mert nagyon rossz evö. Az édességek, sütemények közül sem eszik meg mindent; ízlése változó. Egy biztos pont van: az pedig a Nutella. Ezért gondoltam rögtön arra, amikor elolvastam a receptet, hogy, ha Nutellával tölteném meg, akkor biztosan enne belöle 1-2 darabot. Sejtésem beigazolódott, mert ízlett a gyermeknek is. Csak a felét töltöttem a mogyoró krémmel, a másik felét magunknak túróval készítettem. Nagyon kiadós, gyorsan elkészülö, igazán finom kifli.
A receptet változtatás nélkül adom közre; remélem Gesztenye kollegina nem fog érte megorrolni. :)





60 dkg liszt
20 dkg zsiradék
4 dkg élesztő
4 dkg cukor
1 tojás
1 dl tej
csipet só
1 tojás a kenéshez.

Töltelék:
25 dkg túrót 12 dkg cukorral 1 dl tejföllel, 5 dkg mazsolával, 3 dkg búzadarával és 1 citrom reszelt héjával összekeverünk.

Felfuttatjuk az élesztőt a cukorral elkevert tejben, elmorzsoljuk a vajat a liszttel, hozzáadjuk a felfutott élesztőt és a többi hozzávalóval összegyúrjuk. Hűtőbe tesszük amíg elkészül a túrótöltelék.

A tésztát 8 cipóra osztjuk, majd kerek lapokká nyújtjuk, és egyenként 8 cikkre vágjuk. Minden cikkre teszünk a töltelékből, feltekerjük, felvert tojással megkenjük. 180 fokos sütőben sütjük. Még melegen behintjük vaníliás cukorral. Ebből a mennyiségből 64 apró kiflink lesz. Nem érdemes kevesebbet készíteni, finom omlós.

Én a fele mennyiséget csak simán Nutellával töltöttem meg. Így is, úgy is nagyon finom!




6 Comments:

Gesztenye receptjei said...

Kedves Ancsika!

Örülök, hogy Neked is tetszett és finomnak találtad.
Dehogy haragszom, a receptet én is úgy vettem kölcsön. :-))))
Nagyon guszta a Tiéd is :-)))
gesztenye

Chef Viki said...

Ancsikám, én személy szerint kikérem magamnak ezt a fajta kínzási módot :-DD

A medvehagymás briósok után ez itt, az orrom előtt... Jaaaaaajjj, mindjárt fürdőruha-szezon :-)

Ancsika said...

Pazsu! Köszi!!! :)

Vikim! Torna, torna, torna!!!!!!!!!!

trinity said...

Akkor most már kettőtöktől fogom lenyúlni? :)))))

Valéria said...

Mi van Ancsikám, most már csak sütsz, főzöl, a blogodat meg elhanyagolod? Nekem nehogy visszahízz, hiszen olyan csinos voltál, amikor itthon jártál, hogy csuda. Elég, ha én dagadt vagyok. Te Tartsd is meg amit elértél. pusszantás: Valcsi

Ancsika said...

Valcsikám! Valahogy nincs ihletem sem, meg kedvem sem. Inkább sütök-fözök. Visszahízni nem akarok; megteszek mindent, hogy ne így legyen!!! :)