vasárnap, április 19, 2009

Tejszínes-mascarponés epertorta

Nem tudtam ellenállni az epernek, olyan szépen mosolyogtam rám a pultról. Rögtön el is döntöttem, hogy epres tortával fogom vasárnap délután kényeztetni a családot. Kivételes módon, most nem keresgéltem receptek után, mert valahogy azonnal tudtam, hogy milyet is szeretnék készíteni. Mindenképp valamilyen könnyü, habosra, ám nem túl édesre gondoltam. Így tejszín volt a fö alkotóelem és természetesen a lágy Mascarpone tette még üdébbé a krémet, az eper mellett. Nem volt kedvem sütögetni, meg egyébként is a vasárnapi ebéd lefoglalta a sütöt, így maradtam a jól bevált mikrós piskótánál. Laza fél óra alatt kész voltak a lapok, aztán már csak a krémmel foglalkoztam, illetve a díszítéssel. Csodálkoztam, hogy a 28 cm átméröjü torta fele pillanatok alatt elfogyott. De ezt akartam!



START Piskóta (Mikrós piskóta)

5 kanál liszt
4 kanál cukor
3 tojás
2 e.k. étolaj
1 e.k. ecet (10%)
1/2 cs. sütöpor

A tojásokat a cukorral habosra keverem. Beleszitálom a lisztet, amiben elkevertem elözöleg a sütöport. Jöhet rá az olaj és az ecet. Jól összekeverem - nem szükséges robottal. Én mindíg szilikonos torta formában teszem a mikróba, de tökéletesen megfelel más mikrózható edény is.
Fedö nélkül a legmagasabb fokozaton 3-4 percig mikrózom. És kész!!!!
Könnyebb, habosabb piskótát még sosem sikerült sütnöm. Érdemes megpróbálni.

Készíthetö kakakós, vagy diós piskóta is, akkor 1 kanál liszttel kevesebbet teszünk a tésztához és vagy 1 kanál cukrozatlan kakaóport, vagy 1 kanál diót adunk hozzá. Így pillanatok alatt készíthetö pl. Somlói galuska is.



A kész piskóta lapokat kihütöttem és alábbi krémet készítettem hozzá:

250 g Mascarpone
250 g porcukor
2 doboz tejszín (400 ml)
2 cs. habfixáló
350 gr eper
1 vanilia rúd
3 lap zselatin

Legelöször a zselatint beáztattam egy kevés vízbe. A Mascarponét kézi habverövel habosra kevertem a porcukorral. A Mascarponéhoz sosem használok robotot, mert azt tapasztaltam, hogy nagyon szétveri a krémet; néha teljesen folyós lett az állaga. Így mindíg kézzel keverem. Az epret pépesítettem és belekevertem a vanilia kikapart belsejét. A zselatint nagyon jól kinyomkodtam és elkevertem az eper masszával. A tejszínhabot a fixálóval kemény habbá vertem, majd 1 jó nagy kanálnyit alaposan elkevertem az eperrel. Ezt az epres krémet egynemüvé kevertem a Mascarpónéval, majd óvatosan a tejszínhabot is hozzáforgattam. Bö 1 órára hütöbe tettem a krémet.

Az elsö piskótalapot tálra tettem, köré pedig torta gyürüt igazítottam. Rásimítottam a krém felét, majd rányomtam a 2. piskóta lapot és a tetejére kentem a krém másik felét. Keveset hagytam a krémböl, gondolván az oldal bevonására is. Kb. 2 óra hosszára hidegre tettem a tortát. Ekkor lebontottam a torta gyürüt az oldaláról és bekentem a maradék krémmel. A tetejét eperrel és citromfüvel díszítettem, az oldalát pedig babapiskótával raktam körbe.


4 Comments:

trinity said...

Jajj, Te kínzol már megint:))))
Tudod, hogy az eper a kedvencem!!!!Én sem tudok ellenállni, nem is akarok:)))
Gyönyörű!!
A mikrós recit elcsenem, ha nem baj!

Ancsika said...

Trinity! :))))
Azért van a reci! Sokáig futott a Babaneten, mint Ancsika piskótája. Azt gondoltam, hogy már nincs ember, aki nem ismeri. És nem is én találtam ki! :))

Wise Lady said...

Most próbáltam ki a piskótádat. Sajnos nem írod, hogy finomlisztet vagy réteslisztet használsz, és azt sem lehet tudni, mennyit jelent a mikró maximuma. Nálam 900 W és ezt nem mertem rászabadítani.
Szóval kipróbáltam rétesliszttel és 600W-on 4 percig. Finom lett.
Majd finomliszttel is ki fogom próbálni mert nagyon jónak találom. Azért írd meg a választ légyszi.

Wise Lady said...

Nem kaptam választ:(((