hétfő, április 20, 2009

Medvehagymás briós

Ígérem nem fog mostantól a csapból is medvehagymás recept folyni. Eltettem a javát (elözö post) ezt a finomságot csak azért sütöttem ma, mert nem tudtam ellenállni a friss növénynek. Még sosem készítettem hasonlót, ez ösbemutató volt a konyhámban. Azt viszont nem ígérem, hogy sosem fogok, mert nagyon finom. A nyers tészta állaga elöször kicsit megijesztett, mert nagyon lágy, krémes. Pici lisztet tettem is a gépbe, míg dagasztott, de aztán a kesöbbiekben nem volt vele gond. Az eredmény lehengerlö, a sülés közben terjengö isteni illatokról pedig ódákat tudnék zengeni. De próbáljátok ki, ígérem nem fogjátok megbánni!





400 g liszt
5 tojás
10 dkg só
1 cs. szárított élesztö
200 g puha vaj
100 g medvehagyma


Minden hozzávalót a kenyérsütögépbe pakoltam. A nagyon apróra vágott medvehagymát is.
Dagasztottam, majd a gépben hagytam 20 percet kelni. Lisztezett deszkára borítottam és 12 részre osztottam a tésztát. A muffin sütö mélyedéseit kivajaztam, kiliszteztem. A sütöt 200° ra elömelegítettem. Enyhén megsodortam 1-1 darab tésztát és csomót kötöttem rá. Így tettem a mélyedésbe. További bö fél órát kelesztettem még, majd betoltam a sütöbe és kb. 20 perc alatt készre sütöttem.

3 Comments:

trinity said...

Szuper rusztikusak!!!Az illatukat meg érzem:)))

Chef Viki said...

Itt vagyok Ancsika :-))

Nem tudom, meg merjem-e sütni, mert a végén úgy járok, mint a pereccel: nem bírok leállni vele :-DD Gyönyörűek!

Limara said...

Csodaszépek!:))