szombat, április 25, 2009

Wokban sült marha zöldségekkel

Rengeteg mindent készítettem már a wokban, de valahogy eddig nem volt bátorságom, hogy marhahúst is süssek benne. Elég nagy botorság volt részemröl! Így visszatekintve már nem is igazán értem, hogy mi tartott eddig vissza. Biztos attól féltem, hogy nem lesz elég puha a hús. Pedig igen. Csak az a titka, hogy nagyon vékonyra kell szelni a húst, aztán pedig szintán vékony csíkokra. Ez is, mint minden wokban készülö, kínai, illetve ázsiai étel pillanatok alatt elkészül, egészséges és mennyei finom.




12 g Mu Err gomba (szárított)
125 g Basmati rizs
1 piros húsú paprika
1 nagyobb póré
1 vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma
150 g szójabab
50 g zöldborsó
300 g marhahús
2-3 e.k. mogyoróolaj
10 g gyömbér
4 e.k. szójaszósz
1/8 l víz
1 t.k. étkezési keményítö
kínai füszerkeverék

Legelöször a gombát nagyon alaposan megmostam, majd 30 percre melegvízbe áztattam. Kiföztem a rizst. A húst nagyon vékony szletekre, majd keskeny csíkokra vágtam és teljesen leszárítottam papírtörlövel. A paprikát szintén vékony csíkokra metéltem, de a magokat és ereket kivágtam belöle. A szójababot megmostam, leszárítottam. A pórét és a hagymát szintén vékonyan felkarikáztam. A fokhagymát és a gyömbért fokhagymaprésen átnyomtam. Elökészítettem a zöldborsót (jobb a fagyasztott, mert roppanósabb marad!) Az idöközben megduzzadt gombát is felkockáztam. Ekkor felmelegítettem a wokot, beletettem 3 e.k. olajat és a húst részletekben hirtelen kisütöttem. Feltettem a wok tetején lévö rácsra, hogy meleg maradjon. Kevéske olajat löttyintettem még a wokba és a zöldségeket is magas lángon átsütöttem, majd hozzálocsoltam a szójaszószt és a vizet. Füszereztem. A keményítöt egy kevés hideg vízzel simára kevertem és belesürítettem. Visszatettem a húst, kb. még 2-3 percig együtt pirítottam a zöldségekkel. A fött basmati rizzsel tálaltam.

9 Comments:

alchri said...

Ancsám, majdnem ugyanezt föztem ma magamnak:))
A hentesnél kaptam bélszín végeket vákum csomagolásban, ahhoz sütöttem mirelit kínai zöldségkeveréket.
Te melyik részét vetted a marhának?
Puszi, alchri

trinity said...

Tudod, hogy szeretem a kínait??Ellopom a recepted:)))
Bélszín nálunk aranyárban-szerinted melyik részből lenne még omlós a hús?
Nagyon kívánatos!!!!

Andris meg ha tehetné naponta a kínaiba vitetné magát, annyira szereti!!!!

Ancsika said...

Alchri!!!! szia!!!! Már itthon vagy? Örülök nagyon! Hívj ha tudsz!!! :)
Egyébként rouládéból csináltam. Már eleve hajszálvékonyra volt szeletelve.

Trinity, sztem otthon stefániából, vagy sovány combból de mindenképp fél cm vékonyan szeletelni!!!

Chef Viki said...

Én még nem ettem kínai kaját :-D De ezzel szívesen bepróbálkoznék elsőre!

Tudtok is pálcikával enni? Rém kíváncsi vagyok :-)

Ancsika said...

Viki, ezt nem mondod komolyan!!! Óriási hiányosság, kéretik sürgösen pótolni! :)
Az, hogy tudok-e enni pálcikával, az túlzás! próbálkozom, de inkább villával, mert az biztosabban megy :)

Kata said...

Biztos finom lehet, de számomra a szójabab kakukktojás...ezt milyen formában lehet beszerezni?

Ancsika said...

Kata, hogy otthon hol kapsz, azt sajna nem tudom. Nagyobb bevásárlókban próbáld meg, talán van. Konzerv formában szerintem tuti biztos! Az biztosan tudom, hogy Pesten a Nagycsarnokban van kínai élelmiszerbolt :)

trinity said...

A hiperekben is van szójababcsira konzervben!
Pálcikázni nem tudok:O

Kata said...

Akkor ez most a babcsíra? mert akkor rendben vagyok, az van is itthon...nálunk megy a kínai 1000-rel, mindenki szereti.