hétfő, április 27, 2009

Rebarbara tiramisu

Megérkezett a spárga szezon és vele együtt megjelent a rebarbara is. Sokan nem szeretik, pedig finom. Csak hozzá kell szokni a fanyar, néha bizony elég savanyú ízéhez. Leginkább valamilyen más gyümölcs társaságában célszerü felhasználni, bár én kifejezetten szeretem csak magában, kompótként is enni. Most viszont találtam egy érdekes tiramisu receptet, ilyet még nem ettünk, ezért mindenképp megért egy próbálkozást. Annyira bejött, hogy biztosan fogok még ilyet gyártani. Nagyon jól harmonizál a rebarbara fanyarsága a Mascarponés, tojáslikörös habbal. Bárki, aki kipróbálja nem fog csalódni.



1 kg rebarbara
1 cs. vaniliás cukor
50 g cukor (én 150g-ot tettem)
500 g babapiskóta v. 1 piskótalap
500 g Mascarpone
250 ml tejszín
250 ml tojáslikör
200 g porcukor


A rebarbarát megmostam, megtisztítottam és 3-4 cm-es darabokra vágtam. Megszórtam a vaniliás cukorral és a cukorral, majd 1 órát állni hagytam. Ezután lábasba tettem és 3 e.k. vízzel, lefedve kb. 5 percig pároltam. Hagytam teljesen kihülni.
A tejszínt kemény habbá vertem. A Mascarponét kézi habverövel simára kevertem elöbb a porcukorral, majd a tojáslikörrel. Fakanállal óvatosan hozzáforgattam a felvert tejszínt. A piskótával kibéleltem egy mély tálat, rákanalaztam a rebarbara felét (nem kell leszürni!), majd a krémet. Újra piskóta, majd rebarbara, végül krémet tettem a tetejére. Legalább 6 órára hütöbe kell tenni, hogy az ízek jól át tudják járni a piskótát.
Pár szem összemorzsolt Amarettini keksszel szórtam meg a tetejét.



10 Comments:

Garffyka said...

Majdnemanyósomlett :-) szereti nagyon a rebarbarát, s most eszembe juttattad, évek óta nem ettem, pedig finom. Csábító a sütid :-)

Chef Viki said...

Juj de szép! Én is szeretem a rebarbarát, kompótnak is!

Szuper ötlet :-)

Limara said...

Nagyon jól néz ki! :)) Én is láttam már rebarbarát a piacon, készülök rá nagyon, szeretem, sajnos csak én a családban. A kacsa hasába is szoktam tenni és úgy sütni, mennyei:))

Méhn Niki said...

Mondja már meg nekem valaki, hol lehet kapni rebarbarát?? Csomó receptem van és soha nem láttam még.. Pl spar, tesco, metro... nemhiszem hogy a nagymamik árulnak ilyet a piacon... :(
Amúgy nagyon ínycsiklandozóan néz ki a sütid! :)

Ancsika said...

Köszi Csajok! :)

miss Muffin! szerintem piacon tuti biztos, hogy kapsz! :) Nézz csak körül jól!

Gizi said...

Biztosan nagyon finom, és olyan guszta!! Még én sem találkoztam rebarbarával, de mostantól keresni fogom.

trinity said...

Tescoban is szokott lenni, zöldségesnél is.....

Én maradhatok eddigi kudarcaim miatt a duplatojáslikőrös tiramisunál???:))))

Tudom, jól el lehet készíteni a rebarbarát, meg olyan szép is-de rám haragszik valamiért, esküszöm!!!

Már csak azt nem értem, ki lett majdnem Garffyka anyósa:OOOO
Először meg azt nem értettem, hogy jön ide az omlett:DDDDD

trinity said...

Ja, egyébként a lényeg: gyönyörű!!!!!

Ancsika said...

Trinity! Garffyka tegnap humor-bonbonkákat kapkodott egész nap! :)) Imádom!

Wise Lady said...

Ez nagyon szép lett, gratu
- számunkra rebarbara nélkül. Én vagyok egyedül, aki megeszi, családom tagjai nem rajonganak érte.